A NURO önvezető kocsi prototípusa az év elején mutatkozott be. Az R1 elnevezésű koncepció-járműre több potenciális érdeklődő is akadt, ám végül a KROGER áruházlánc lett a befutó. Több szakaszból álló sikeres próbaüzem után Scottsdale-ben (Arizona) élesben is elindult a szolgáltatás…
Háztól-házig önálló
A Nuro nevű céget két, korábban vezető pozíciót betöltő Google mérnök alapította, akik korábban több autonóm projekten dolgoztak együtt. Az alapötlet egyszerű, olyan sofőr nélküli járművet igyekeztek megalkotni, amely segít eljuttatni a vásárlókhoz a megrendelt termékeket.
Az elektromos, teljesen autonóm kocsikat az ún. utolsó mérföldes szállításoknál (last mile delivery) használják, ebben a szakaszban juttatják el az árut a címzetthez. A vásárlóknak nincs más dolguk, mint a weboldalon keresztül, vagy alkalmazás segítségével megrendelni termékeket és a szolgáltatást, s az egyeztetett időpontban otthon tartózkodni. Vezetőfülke természetesen nincs, ahogy az utastér helyét is a csomagoknak szánt rekeszek foglalják el. Ezek a tárolók egyedi kóddal nyithatók, így illetéktelenek nem férnek hozzá a csomagokhoz. A jármű különböző kamerák, érzékelők és LIDAR segítségével tájékozódik, amiket a tetőre szerelt konzolba rejtettek.
Minimális rendelés nincs, a szállítási díj (5.95 USD) egységes. Bár a rendszert egy ideje már tesztelik az R1 járművek a lakosok számára is újként hatnak majd, mert a tesztüzem alatt Toyota Prius önjáró flotta teljesített szolgálatot. Ennek oka, hogy amíg a rendszer nem volt üzembiztos, addig emberi felügyelet nélkül nem mehettek utcára. A szolgáltatást természetesen bárki igénybe veheti, legnagyobb segítséget mégis a mozgásban korlátozottak számára jelentheti.