A kardozós-baszós RPG magasiskolája: Assassin’s Creed Odyssey

Befutott a sorozat legújabb darabja. Alaposan kiveséztük az év egyik legjobban várt játékát, az Assassin’s Creed Odyssey -t. Milyen a grafika? Ütnek a hangok? Lehet-e élvezettel ölni? Nehéz? Könnyű? Unalmas vagy lebilincselő? Érdemes megvenni? Kiderül minden a végére, nyugalom!

Az Assassin’s Creed sorozat

Az AC majd egy évtizedes múltra tekinthet vissza, ez idő alatt 11 játék jelent meg a sorozatban. Ezek mindegyike egy úgynevezett 3rd person nézetű program, azaz a főhőst kívülről látjuk (GTA, Tomb Raider, Skyrim, Witcher stb.), és nem belülről (Doom, Quake, Wolfenstein, CoD stb. ) A széria minden tagjában egy vagy több szimpatikus orgyilkost irányít a játékos, akinek különböző küldetések során kell előrejutnia. A kezdeti sikerek után az Assassin’s Creed dögledezni kezdett, de a fejlesztők 2017 őszén újrakurblizták a sorozatot az ókori Egyiptomban játszódó, kifejezetten faszagányos Origins nevű résszel, amiben radikálisan megváltoztatták a kezelést, a játékmenetet, és kipofozták a grafikát. Ennek „folytatása” Odyssey, amely 2018 őszén látott napvilágot.

Játékmenet

Történeti kor: Ezúttal I.E. 420 környékén játszódik a Assassin’s Creed Odyssey története, az ókori Görögországban (tehát 400 évvel korábban, mint az Origins). A fegyverek, épületek, növények, állatok ennek megfelelően néznek ki. Azaz nincs Nílus, meg krokodil és víziló, de van szigetvilág, cápa, farkas meg muflony. Az AC játékok gyenge pontja az idióta alaptörténet, ami a „jó” Asszaszinok, és a „csúnyagonosz” Rend harcán alapszik, és végigvonul az emberiség egész történetén. Belekeverve az egész marhaságba az Édenkert almájától kezdve a Csodaszarvas agancsán át égészen az eszkimók szent bálnájáig mindent. Sajnos ezt itt sem ússzuk meg, szóval megint van 21. századi tudós, aki okoskodik, meg belemászik a múltba visszarepítő varázsszarkofágjába, de szerencsére ezek a részek nem játszanak ezúttal domináns szerepet: a fő szál az ókori gyilkolászós-lopakodós vonal.

Főszereplő: Kettő közül lehet választani az elején. Van egy fiú meg egy lány, köztük nem is váltogathatunk később. Mind a kettő a nulláról indul, onnan kell feltápolni őket.
Játékmenet: A nyitott világ baromi nagy, és tele van felfedezésre váró helyekkel, kincsekkel, legyakásra váró banditákkal, meg küldetésekkel. A játékos dönti el,hogy mit csinál (bizonyos korlátok között értelemszerűen), ha akarja, naphosszat úszkálhat a tengerben, vagy kergetőzhet a bárányokkal. A szerepjátékos elemek komoly hangsúlyt kaptak, gyűjtögetni kell a tapasztalati pontokat, szintet lépni, aminek köszönhetően erősebb lesz a főhős, és tanulgathat folyamatosan egy csomó új képességet. A felszerelés is ennek megfelelően változik, és a cuccokat is folyamatosan fejleszteni vagy cserélgetni kell.

Van egy csomóféle küldetés (ölés, állatbőr begyűjtés (azaz ölés), fogolyszabadítás (ami nem megy ölés nélkül), tárgy megszerzése (amihez bizony ölni kell) stb. stb.), amelyeknél a játékoson múlik, hogy hogyan teljesíti azokat. Aki akar, odaállhat, és egy az egyben kinyomhat mindenkit, de lehet lopakodni, orgyilkolni, mérgezni, hátulról szurkálni, nyilazni, lóról csapkodni stb. Maga a harcrendszer jól meg van csinálva, egész sok múlik a játékos ügyességén, nem csak a gombok agyatlan nyomkodásából áll az egész. Kemény nehézségi fokozaton a nyílt színi harc kábé elég esélytelen, pláne ha egyszerre több ellenséggel kell küzdeni. De hát ez a jó egészben. A házak, épületek jó részébe ezúttal sem lehet bemenni, viszont cserébe gyakorlatilag mindenre fel lehet mászni, ami tök jó, és egy csomó lehetőséget rejt magában.

A gépi intelligenciával viszont akad probléma. A világban rengeteg ember kolbászol ide-oda, városlakók, vidéklakók, nők, férfiak, öregek, gyerekek. Csak hát sajnos teljesen kukák. Simán állnak és néznek, ha egy farkas ránk támad, nem segítenek, nem védekeznek. Az is előfordult, hogy egy csapat spártai és athéni katona (ezek elvileg ellenségek) engem hajkurászott, és egymást nem bántották. Teljes gyász, ezen azért a jövőben változtatni kéne, pláne, hogy egy csomó játéknál már teljesen jól megoldották.

Sex

Egy ideje már rém divatos a kefézést belevinni az ilyen típusú játékokba is, aminek a Witcher 3 volt az egyik iskolapéldája. Az Assassin’s Creed Odyssey játékkal ez a sorozat is elmozdult ebbe az irányba, hiszen rengeteg NPC-vel, azaz nem játékos karakterrel lehet tekerni. Ehhez nem kell mást tenni, mint helyesen válaszolgatni a párbeszédeknél, aztán jöhet is a romantika.

Grafika

Eléggé adja. Bombajól néz ki a játék ugyanis, pláne ahhoz képest, hogy milyen irtóztató nagy a világ. Az animációk is egészen elfogadhatóak, a táj pazar, teljesen rendben az egész.

Hangok

Szuper! A Assassin’s Creed Odyssey környezeti zajai teljesen rendben vannak, a hullámok úgy surrognak ahogy kell, a farkasok morognak, a madarak rikoltoznak, a disznók kedélyesen röfögnek. Még arra is odafigyeltek, hogy a népek görögös akcentussal tolják az angolt, és hogy az aláfestő zene is autentikusnak tűnjön.

Szavatosság

Egyrészt a bejárható játéktér is olyan marha nagy, és annyi küldetésecske van, hogy ha valaki ki akarja ütni az összeset, akkor is el lesz vele rengeteg ideig. Emellett az se mindegy, hogy miket csinálunk, kinek mit mondunk, hiszen ettől függ a játék befejezése. Ez újdonság az Assassin’s Creednél, de király, hogy behozták ezt a vonalat. Így egyrészt súlya van a cselekedeteinknek, másrészt emiatt többször is végig lehet tolni a játékot, és még ezután is tartogathat újdonságokat.

Kihívás

Mindenki megtalálja a neki való nehézségi fokozatot, azt garantálom. A legkönnyebben egy csecsemő is végig tudja csinálni, a legkeményebben pedig még egy nyuszi is könnyedén kifilézheti a főhőst.

Kezelés

Rendben van, hiszen az irányítás logikus. Rengeteg gomb és funkció van, de viszonylag hamar bele lehet jönni a használatukba.

Ár

PC-re, Xbox One és PlayStation 4 konzolokra jelent meg, 21 000 forintba kerül. Ez abszolút egy AAA kategóriás játék szintje, elég soknak számít!

Kinek ajánljuk – Assassin’s Creed Odyssey

– Szereti a nyílt világú játékokat.
– Kedveli az ókort, az ókori kultúrákat
– Oda van a kardozós-baszós RPG vonalért
– Szívesen elmolyol hetekig, hónapokig egy játékkal
– Szereti a kihívásokat

Kinek nem ajánljuk – Assassin’s Creed Odyssey

– Nem bírja az RPG-t
– Rosszul van az open world játékoktól
– FPS rajongó
– Imád lőni, kardozni rühell
– Idegesíti az ókor, meg a történelem úgy általában
– Csak a sci-fit bírja elviselni

  • Játékmenet
  • Grafika
  • Irányítás
  • Zene/hang
  • Kihívás
  • Szavatosság
  • Ár/érték arány
4.1

Összegzés

Eléggé szuper lett az Assassin’s Creed Odyssey, hiszen az irányítás, a grafika, a harcrendszer, és úgy általában a komplett nyílt világ remek! Egyértelmű előrelépés a szintén pazar Originshez képest is. Viszont tény, hogy még van hova fejlődni, a gép lehetne okosabb, a nem játékos karakterek viselkedhetnének reálisabban, levágásra váró biodíszlet helyett így nagyobb szerepük lehetne.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?