Ezért nagy kár – az év csalódása a Fallout 76

A legendás Fallout sorozat legújabb darabja szakított a hagyományokkal. Megnéztük, hogy milyen lett a grafika, a játékmenet, a sztori és a kezelés!

A Fallout

A Fallout egy több, mint két évtizedes sorozat a játék univerzumban. Az egyes részek a 3. világháború után játszódnak egy depresszív, atomcsapások által sújtott világban, RPG, stratégiai, akció és kaland elemeket vegyítve.

A körítés

Kor, helyszín, környezet: Posztapokaliptikus világ a jövőben. Robotokkal, mutánsokkal, zombikkal, futurisztikus technológiákkal, olyan tárgyakkal, amelyek a XX. század közepének Amerikáját idézik.
Open World: Igen, azaz szabadon bejárható a világ. Romos falvak, erdőkkel, hegyekkel, utakkal, völgyekkel, házakkal stb. Nincsenek benne NPC-k, nincs „külső” társadalom, hiányoznak a működő, lélegző települések, gyárak, kereskedések, üzemek. Így az egész világ üres és élettelen sajnos.
Típus: Akció-kaland, egyszerű fejtörőkkel, szerepjátékos elemekkel.
Nézet: FPS/TPS (azaz belső és külső nézetből is lehet játszani). Sajna egyik sem az igazi.
Főhős: Teljesen szabadon kialakítható a külseje, neme, és a fejlődés során.
Sztori: Nincs hagyományos értelemben vett, és a korábbi Fallout játékokhoz hasonló rendesen kidolgozott sztorivonal. Mivel nincsenek nem játékos karakterek, a küldetéseket, feladatokat üzenetekből, cetlikről kapjuk meg, ami elég gyászos. A missziók elég unalmasak, legtöbbször csak abból állnak, hogy valamit le kell vadászni, megszerezni valami tárgyat, eljutni valami kijelölt pontra. Egy idő után marhára egysíkúvá válik az egész.

Multiplayer: A térképen egyszerre 24 másik, élő ember is játszhat, akik próbálnak ugyanúgy életben maradni, mint mi. Lehet velük kooperációban nyomni, de ez nagyon nehézkes, ha nem beszéljük meg előre a részleteket. A játék közbeni kommunikáció gyatra, és borzasztóan körülményes. Ez az egész koncepció ezer sebből vérzik, hiszen az óriási térképen nagyon ritkán lehet összefutni bárkivel „véletlenül”, és akkor is inkább mindenki a saját dolgával van elfoglalva.

Játékmenet

Irányítás: Problémás, körülményes, és logikátlan sokszor.
Harc: Egy ilyen játék központi eleme a harc, azon belül is elsősorban a lövöldözés. A harcrendszer borzasztóan nehézkes, a célzás problémás, előfordul, hogy nem érzékeli a találatokat a szoftver.
Túlélő mód, crafting: Bele tettek egy ilyen vonalat is, hogy saját bázist is építhet a felhasználó, illetve az összegyűjtött nyersanyagokból kell receptek segítségével mindenféle biszbaszt összeütni. Sajnos ez a craftingolás is meglehetősen körülményes, lassú, és ebből fakadóak kicsit idegesítő.
Szabadság: A nyitott világban oda megyünk és azt csinálunk amit akarunk. A szabadság azonban mégsem végtelen, mert a küldetések sajna eléggé kötöttek. Konkrétan sokszor teljesen lineárisan kell végrehajtani a feladatokat, és előre megírt módon a semmiből dobálja elénk az ellenségeket egy adott helyre. Ez pedig agyrobbantóan idegesítő és illúzióromboló.

Grafika

Elmaradott, mai szemnek már csúnya, repetitív, a textúrák sokszor elmosódottak. Az animáció borzasztóak, az élőlények mozgása gyalázatos. Elő-előfordul akadozás, hajlamos olykor belassulni a szoftver, az effektek pedig nevetségesen műviek.

Hangok

Frankó! Teljesen jók a környezeti hangok, zajok és a zenék is.

Bugok

Tele van hibával a játék. Előfordul, hogy beragadunk valahova, az ellenfelek sokszor lebegnek, a lövések a semmiből jönnek. Számolni kell azzal, hogy egyes tárgyak eltűnnek, hogy ledob a szerver, és órákon át tartó ügyködés válik semmivé, vagy, hogy a küldetés teljesítéséhez szükséges eszköz egyszerűen köddé válik.

Szavatosság

Elég hamar megunja az ember a hibákat, az üres világot, a sok halált, a semmiből előtűnő ellenfeleket, a pepecselést. Szóval nem valószínű, hogy hónapokat vagy akár heteket töltene valaki a Fallout 76-tal.

Kihívás

A Fallout 76 nehéz, és nem sok segítséget kapunk a szoftvertől. Ha sikerül összebandázni másokkal, és közösen, kooperatív módban nyomni, az sok könnyebséget jelent, de az az igazság, hogy nagyon nehéz összehangolni a lehetőségeket, igényeket, azaz, hogy két vagy több játékos is nagyjából ugyanazt akarja csinálni, ugyanott tartson a játékban, hasonlóak legyenek az aktuális céljai.

Ár

16-18 000 forintba kerül jelenleg a Fallout 76, ami iszonyú drága ahhoz képest, hogy milyen a grafika, a játékmenet, és mennyire bugos az egész.

Kinek ajánljuk – Fallout 76

– Ebben a formában leginkább senkinek.
– Sci-fi rajongóknak.
– Nyugodt típusoknak
– Nem zavarja őket az ódivatú grafika.
– Fallout fanoknak :). (Aki szereti a Fallout legendáriumot annak bejöhet).

Kinek nem ajánljuk – Fallout 76

– Nem bírják a sci-fit.
– Rosszul vannak a bugos játékoktól.
– Nincs szívük egy kalap pénzt kiadni egy játékért.
– Idegesebb típusok.
– Nem bírják az idegesítő kötöttségeket.
– Fontos a jó grafika
– Fallout fanoknak :(. (Aki szerette a régi Falloutok összetett, lélegző világát, az ezt utálni fogja.)

  • Játékmenet
  • Grafika
  • Zene/hang
  • Irányítás
  • Kihívás
  • Szavatosság
  • Ár/érték arány
2.6

Összegzés

Az alapkoncepció sem jó, és a megvalósítás is ezer sebből vérzik. Ezt nem szabadott volna ebben a formában kiadni, a frissítések sem segítenek a hibákon, az ára így horrorisztikus.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?