A McLaren Applied Technologies merész koncepcióban vázolta fel a Száguldó Cirkusszal kapcsolatos elképzeléseit. A harminc évvel későbbi állapotokat taglaló tanulmány, nem csupán a jövő versenyautóját mutatja be, hanem más részletekre is kitér.

A McLaren MCLExtreme projekt 2050-be repíti az érdeklődőket, ahol az aktív aerodinamikai elemek, mesterséges intelligencia, önjavító abroncsok és fedett pilótafülkék mindennaposak. Az elképzelés szerint a versenyek továbbra is a földön zajlanak, de az egyelőre megvalósíthatatlan megoldásoknak köszönhetően a kocsik elérhetik az 500 km/h végsebességet.

Az „alakváltó” aerodinamikával ellátott járműveket speciális ruhát és sisakot viselő pilóták vezetik, akiket mesterséges intelligencia támogat. Az A.I a rendszer felügyelete mellett, valós idejű információkkal is szolgál, amelyek a sisakba épített holografikus kijelzőn keresztül jutnak el a pilótához. A versenyzők pillanatnyi érzelmi állapotát a kocsival összekötött szenzorok figyelik, így ha a pilóta csalódott vagy dühös az autó egyes részei vörös színre váltanak.

A McLaren szerint a jövő a nulla emissziós értékkel rendelkező járműveké, így három évtized múlva a versenyautók is elektromosak lesznek. Az akkumulátorok töltése induktív módon történik, pl. elég a boxutcán áthajtani az etetéshez. Az elképzelés szerint nem csupán a járművek, hanem a pályák is jelentősen átalakulnak. A nagyobb sebesség miatt hosszabb és szélesebb arénák épülnek, illetve több városi pálya kerül a naptárba.

Az aszfaltcsíkokat látványos kanyarokkal és szakaszokkal nehezítik, illetve bevezetik az ún. „fekete zóna” fogalmát. Itt a versenyzőktől minden elektronikus segítséget megvonnak, így azok kizárólag saját tudásukra támaszkodhatnak. A szakemberek szeretnék a nézőket is jobban bevonni az eseményekbe, ezért a lelátókat a pálya fölé kanyarítanák, ahol üvegpadlón keresztül nézhetők a versenyek.