Csúnya pofont adtak a reklámblokkolók fejlesztői a Google-nek

A Google a közelmúltban ismertette a reklámok blokkolására vonatkozó Manifest V3 tervezetet, amely a Chromium böngészők fejlesztőit igyekszik kicsit rendszabályozni.


Talán nem újdonság, hogy a Chrome mellett több böngésző is Chromium alapokra építkezik, amely helyzeti előnyt a Google különböző módon igyekszik kihasználni. A weboldalakon megjelenített reklámok blokkolása egyre elterjedtebb, azonban a harmadik féltől származó célprogramok általában minden kéretlen tartalmat letiltanak, ami érthető módon nem tetszik az oldalak üzemetetőinek. A Google megoldásként a webRequest nevű API blokkolásával gyorsítaná a böngészést, használhatatlanná téve a harmadik féltől származó szoftvereket.

A tervezet ellen több vállalat is felszólalt, többen kijelentették, hogy köszönik szépen, de maradnak a korábban kitaposott úton. Leghatározottabban a BRAVE fejlesztői cselekedtek, akik válaszul teljesen átalakították a reklámokat tiltó programjukat. Az újabb változat a népszerű Ghostery és uBlock ad-blokkolók mintájára készült, s a hatékonyság érdekében a korábbi C++ helyett, RUST programnyelven íródott. A húzás nyerőnek bizonyult, mert a program egy hirdetést alig 5,6 mikroszekundum alatt tilt le, így a CPU más funkciók elvégzésére koncentrálhatja az erőforrásokat.

Képek: Brave, Engadget

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Ford

Ford

24 éve foglalkozik tech-újságírással a kedvenc területe az audió-videó, az okosotthon és a mobiltechnológia.

Ezeket olvastad már?