Nehéz lenne vitatkozni azzal, hogy a PlayStation 4 a Sony egyik legnagyobb gurítása, és el is ért vele egy újabb mérföldkövet.

A június 30.-ával zárt negyedévben 3,2 millió PS 4 talált gazdára, ami azt jelenti, hogy az összesen eladott 96,8 millió eszközhöz hozzáadva a Sony meghaladta a 100 milliós eladást a konzolból. Habár az értékesítések tempója lassulást mutat, ettől függetlenül még mindig a PlayStation 4 az a játékra használt eszköz, mely a saját szegmensében a leggyorsabban érte el a 100 milliót. Mindössze 5 év és 7 hónap kellett hozzá úgy, hogy már az ötvenmilliót is kevesebb, mint három év alatt abszolválta. Azt, hogy az egyes generációk és eszközök milyen ütemben fogytak, könnyen értelmezhetően megtekinthetjük a Niko Parners elemzőjének, Daniel Ahmadnak a grafikonján, amennyiben rákattintunk és lejjebb görgetünk.

Fontos tudni, hogy a PlayStation 4 egyébként is a húzónevek közé tartozik, hiszen 2017-ben 19 millió, míg tavaly 17,8 millió kelt el az eszközből. Ide passzoló érdekesség, hogy a Sony szerint a digitális játékvásárlások száma meghaladta a lemezesekét, tehát a felhasználók már több virtuális tartalmat birtokolnak, mint fizikailag is megfogható dobozos játékot.

Ami pedig a következő generációt illeti, a PlayStation 5 elvileg 2020 őszén érkezik, méghozzá 8K-val, 3D audióval, SSD-vel, továbbá nyolcmagos procival, ami az AMD harmadik generációs Ryzen vonalát erősíti. Amennyiben a konkurenciát, tehát a Microsoft Xbox One-ját nézzük, nem tudunk pontos számot mondani az eladásokról, de az elemzők szerint legjobb esetben is 60 millió kelt el belőlük, ami megmutatja, hogy a redmondi cég nem igazán tudja tartani a lépést a japán gyártóval.

Címkép: PlayStation