Már végsiklásban van a CRG5, ami egy ívelt kijelzős, 240 hertzes, G-Sync kompatibilis szépség.
A Samsung CRG5 a 2019-es E3-on debütált a tengerentúlon, majd az idei Gamescomon is láthatták az arra járó tömegek. Mindkettő a világ egyik legjelentősebb gaming eseménye, így a legtöbb olyan gyártó, aki számít a piacon igyekszik ott is bemutatni legújabb fejlesztéseit. Ennek megfelelően a vállalat standja idén a tavalyihoz képest kétszer nagyobb területen, összesen 500 négyzetméteren várta az érdeklődőket. A CRG5 mellett a látogatók kipróbálhatták a gyártó egyéb újdonságait, valamint a Space Gaming monitort (SR75Q) és a szuper ultra széles CRG9 49 colos kivitelt is. Tekintve, hogy egyes játékosok a végletekig tolják a hardveres felszereltséget, nem kérdés, hogy a Samsung részéről kifejezetten erre kihegyezett monitorokbó is el fog kelni jó néhány.

A CRG5 egy 240 Hz-es frissítéssel dolgozó RapidCurve monitor, melynek sebességére nem lehet panasz, az 1500R íveltség pedig lehetővé teszi, hogy a játékos egyetlen pillantással belássa a teljes képernyőt. Annak érdekében, hogy megszüntesse a szakadozást, akadozást és képkésést, a készülékben az NVIDIA G-Sync megoldása szinkronizálja a grafikus vezérlő központi egységét (GPU) és a panelt. Itt szükséges megjegyezni, hogy egy GTX 660-nal nem sok értelme van CRG5-ről álmodozni, mert kihajtani leginkább a GTX 10-es, GTX 16-os, és az RTX20-as sorozatok tagjai tudják.

A keret nélküli kialakítás nagyobb képernyőméretet biztosít, a stabil Y állvány és a játékok stílusához alkalmazkodó On Screen Display (OSD) menü pedig minden játékkörnyezethez illeszkedik. A CRG5 ezzel együtt több különböző módot is kínál, amellyel a felhasználó könnyebben koncentrálhat a játékra. A Game Mode egy olyan választható beállítás, amely automatikusan kontrollálja az optimális fekete gamma szintet, a kontrasztot, az élességet, és a megfelelő színeket az éppen aktuális játékhoz.

Az Alacsony bemeneti késleltetés mód (Low input Lag Mode) a lehető legkisebbre csökkenti a késleltetést a játékos bemeneti egysége és a kijelző között, míg a Célkereszt funkció (Virtual Aim) növeli és elősegíti a pontosságot az FPS típusú játékoknál. A Szemkímélő mód szabályozza a képernyő kékfény kisugárzását, hogy hosszú időn keresztül bírjuk pislogás nélkül. A monitor szeptember végén kerülhet idehaza a boltokba.
Címkép: Samsung