Hiába a lassuló iPhone eladások, az Apple mégis elég nagyot ment. 

A napokban közzétett 2019-es negyedik gazdasági negyedév elég jól sikerült az Almás cég háza táján, hiszen a vállalat rekordbevételt termelt a maga 64 milliárd dollárjával. Ebből elég jól látszik, hogy bár az iPhone eladások száma csökkenő tendenciát mutat, a szolgáltatásokból származó bevételek egyre komolyabbak. Mindez pedig arra utal, hogy az Apple azon stratégiája, miszerint a hardveres eladások helyett inkább az előfizetéses szolgáltatásokra koncentrálnak. Mindemellett továbbra is az iPhone eladások képezik a bevételek gerincét, ám itt folyamatos csökkenés tapasztalható.

Kép: Techradar

A tavalyi 36,76 milliárdhoz képest legutóbb már “csak” 33,36 milliárd dollár volt, ami 9,2 százalékos csökkenés. Ezzel áll szemben a szolgáltatásokból befolyt 12,5 milliárd a gazdasági negyedik negyedévben, ami 11,46 milliárd volt egy évvel korábban. A Mac és az iPad is magasságvesztést él át, hiszen előbbi közel 5 százalékkal hozott kevesebbet, és utóbbi sem túl fényes. Amire viszont oda kell figyelni, az Apple következő gazdasági negyedéve, hiszen ebbe esik bele a karácsonyi vásárlási szezon, illetve néhány új Apple szolgáltatás. Látható tehát, hogy hiába csökken egyes termékek népszerűsége, összességében mégiscsak nagyot megy az almás cég. Itt érdemes megemlíteni a Samsung teljesítményét, hiszen a koreai gyártónál is visszaesések tapasztalhatóak bizonyos bevételek terén, ám ott pont a mobilos szegmens szerepelt jól. A Samsung szerint a Galaxy Note 10 tolta meg a szekereket, ami a cég szerint kapósabb, mint az előző széria volt.

Címkép: The Mac Observer