Egyszerűen elképzelhetetlen a Ford Mustang úgy, hogy ne öblögessen a motor, és ne dübörögjön a kipufogó. Márpedig ilyen is van.
Nem esünk hanyatt az elektromos Golftól, és elfogadjuk a villanyos Renault Fluence létezését, de attól hogyan nem borul fel a világ rendje, hogy a Ford Mustang áramról megy? Mert a 2019-es SEMA show egyik darabja pontosan erről szól. A teljesen elektromos Mustang kilencszáz lóerőt és 1356 Nm-t tud, amiből sejthető, hogy nem városnéző járgányról van szó. Nem mintha a Ford ikonikus típusa amúgy vérszegény lenne. A gyártó mindössze egyetlen darabot készített a villanypóniból, azt is a Webastóval karöltve. A Ford Mustang Lithium névre keresztelt négykerekű természetesen a hátsó tengelyen hajt, és Super 8.8 Torsen diffit kapott, hogy minél jobb teljesítményt nyújtson menet közben.
A tapadásról Michelin Pilot Sport 4S gumik gondoskodnak, míg a fékek a Shelby GT350-ből származnak. Mindezek mellett az autó megkapta a haladásra optimalizált Track Handling csomagot, hogy ne szabaduljon el csak úgy a kanyarokban. Kinézetében egyébként nehéz lenne megkülönböztetni belsőégésű motorral szerelt társaitól, és ez a beltérre is igaz. Nem szabad egyébként meglepődni azon, hogy egy valódi izomautó elektromossá válik, hiszen tavaly a Chevy mutatta be az eCOPO Camaro koncepciót, ami hasonló ismérvek mentén volt különleges. Kellett tehát, hogy valahogy a Ford is visszavágjon, és így született meg a Mustang Lithium.
Címkép: Autoblog