Az applikáció a pontos helymeghatározás mellett az előre feltöltött egészségügyi adatokat is megjeleníti a mentők számára, de tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, és része egy elsősegélynyújtó kisokos is.
Hazánkban a felnőtt lakosság 89%-a (ami közel 5,3 millió embert jelent) használ okostelefont, így a digitális élet legfontosabb részévé váló eszközök különféle funkciói is egyre einkább elterjednek: a bevásárlástól a banki ügyintézésig számtalan módon járulnak hozzá a mindennapok egyszerűbbé tételéhez. A sokoldalú felhasználásnak köszönhetően ez a szám folyamatosan emelkedik, ami megkönnyíti és közelebb hozza a technológia társadalmi felhasználását is az emberek számára.
A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat az okostelefon-használati tendenciákat figyelembe véve olyan módon állítja a technológiát a közjó szolgálatába, melynek eredményeként nemcsak gyorsabbá és egyszerűbbé válik a mentőhívást a bajbajutottak számára. A Google Play-ben és az App Store-ban is elérhető ÉletMentő alkalmazás emellett számos egyéb kiegészítő funkcióval is bír, melyek hasznosnak bizonyulhatnak a hétköznapokban.
Az app egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, melyeket segélyhívás során a mentők rendelkezésére bocsát, így a fontos tudnivalók azonnal rendelkezésre állnak. Az ÉletMentő applikáció hívásai ugyanúgy „klasszikus” segélyhívások, de már a hívás fogadásakor rendelkezésre áll és a monitoron látható egy digitális adatcsomag is.
A pontos helymeghatározásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat a beteghez való kiérkezés is, ami különösen nagy segítség abban a helyzetben, amikor a bajbajutott eszméletét veszti a segélyhívást követően. Több hasznos, kiegészítő funkciót is tartalmaz az applikáció: POI adatbázisának köszönhetően megmutatja a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertárak, kórházak, defibrillátorok elérhetőségeit, valamint egy általános elsősegélynyújtó kisokos is része. Ikonokon alapuló kialakításának köszönhetően az is tudja használni, aki nem tud beszélni, vagy nem érti a nyelvet.
Az ÉletMentő applikáció már három országban – Csehországban, Ausztriában és Szlovákiában – sikeresen működik. Csehországban már több mint 1 millióan töltötték le az alkalmazást, és több mint 40 ezer esetben adtak le segélykérést. A felhasználói visszajelzések alapján a leggyakrabban végtagtörések, allergiás reakció, illetve szívroham esetén kértek segítséget az applikáción keresztül. Az alkalmazást fejlesztő cseh Medical Information Technologies a magyar változat elkészítése során felhasználta e három ország tapasztalatait is, de kifejezett cél volt, hogy egy teljesen lokalizált, a hazai igényeknek megfelelő verzió jöhessen létre.
„A Vodafone-nál törekszünk a legújabb, leginnovatívabb technológiák, mint a NB-IoT vagy az 5G bevezetésére. A Vodafone Alapítvány keretében pedig igyekszünk ezeket az innovatív technológiai megoldásokat a társadalom, a közjó szolgálatába állítani. Az innováció önmagában mit sem ér, ha nem tesszük széles körben mindenki számára elérhetővé. Az Életmentő applikációval olyan innovatív megoldást vezetünk be Magyarországon, amely a teljes társadalom számára hasznos lesz, hiszen a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítő kezet.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese és a Vodafone Alapítvány kuratóriumának tagja.
„Ismét nagyot léptünk előre egy még hatékonyabb, digitalizált Országos Mentőszolgálat építésében annak érdekében, hogy még több életet tudjunk megmenteni.” – nyilatkozta Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója. – „Célunk, hogy minél több ember letöltse az applikációt és így még gyorsabban tudjunk segíteni.”
Az ÉletMentő applikációról – amely az összes magyarországi mobilszolgáltató ügyfelei számára ingyenesen elérhető – további információk az OMSZ oldalán találhatók.