Aki talál egy Xbox Live sebezhetőséget, legyen az fejlesztő vagy játékos, már tarthatja is a markát a szépen csengő dollárokért.
Minden, ami számítástechnikával kapcsolatos, legyen az munka vagy játék, és kapcsolatban áll a világhálóval, sebezhető. Ez nem egy új bölcsesség, elég régóta tudjuk. Éppen ezért szokás az, hogy a szolgáltatók időről-időre szélesebb körben vetik teszt alá a termékeiket. Így tesz a Microsoft is, amikor arra kéri az Xbox Live használóit, hogy keressenek hibákat, és jelentsék azokat. Mindegy, hogy fejlesztő vagy játékos, az a lényeg, hogy az esetleges sebezhetőségek kiderüljenek. A díjazás sem rossz, mert a Microsoft megbecsüli az észleléseket, súlyosságtól függően 500 és 20.000 dollár között.
Természetesen a Microsoft esetében nem az Xbox Live az első olyan szolgáltatás, ahol a Bug Bounty program élesedik, hiszen korábban is több alkalommal volt példa ilyesmire. Például a Windows 10 biztonsági hibáinál akár 250.000 dollárt is fizettek egy-egy jelzésért. Igaz, ehhez pontos dokumentációt is kértek, nem volt elég bemondani valamit. Képernyőmentések, videók, részletes leírás kellett és kell most is ahhoz, hogy valaki a pénzéhez jusson. A Sony és a Nintendo is hasonló megoldásokkal operál, így utóbbi 20.000 dollárt is hajlandó fizetni, míg előbbi olykor csak egy pólót ad elismerésként. De a lényeg, hogy aki hibát fedez fel, az jelentse, és ha nem is jár érte semmi, akkor is ott a tudat, hogy valahol a saját életünket is megkönnyítjük így, hiszen biztonságosabbá válik az a digitális platform, amit használunk.
Címkép: Brett Hondow – Pixabay