A méret a lényeg – a nagyobb képátló a fontos tévévásárláskor

Az elmúlt öt évben eladott tévék közt 40-ről közel 48 colosra nőtt világszerte a képátló és ez a tendencia az itthon értékesített tévéken is látszik. A hazai felhasználók 73 százaléka számára fontos a méret egy új tévé vásárlásakor.

A Samsung legfrissebb hazai kutatásában arra kereste a választ, hogy a tudatos televízióválasztás- és használat hogyan járulhat hozzá a szem egészségének megőrzéséhez. A 2020 tavaszán végzett reprezentatív felmérés a látás és a televíziózás kapcsolatát, valamint a magyar felhasználók szokásait is vizsgálta. A vállalat pedig elindította az Ország Szeme kampányt, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára.

Technológiai váltás

A magyar háztartások három negyedében kettő vagy annál is több televíziókészülék kap helyet, jellemzően a vidéki településeken, családi házakban több, míg a fővárosban inkább egy, esetleg kettő.

Ezek 79 százaléka 5 évnél fiatalabb, a magyarok több mint harmada pedig az elmúlt két évben vásárolt új készüléket.

A megkérdezettek tudatosságát és a technológiai érdeklődését jól mutatja, hogy több mint 40 százalékuk az elavult technológia vagy az okostévé funkciók hiánya miatt váltott. A jelenleg tévévásárlást tervezők a technológia mellett a képernyő méretével sem elégedettek, közel 20 százalékuk szerint a nagyobb képátló fontos szerepet játszik majd a vásárláskor.

Élesebb képet, keret nélkül

A legújabb technológiák, mint a 4K vagy 8K felbontás, az AI felskálázás és más okos funkciók, valamint a kiemelkedő színhűség és a kontraszt egyaránt fontos szempontok az új tévé kiválasztása során. A fiatalabb, 40 év alatti generációnak az okos funkciók, a képminőség és a felbontás számít igazán, míg az idősebbek a kontrasztos megjelenítést részesítik előnyben. A legfontosabb szempont a kép élessége, ezt a válaszadók több mint fele veszi figyelembe a vásárlás előtt.

Samsung tv képátló

Amennyiben a készülék tudását megfelelőnek találják, a férfiak a nőknél kevésbé mérlegelik az árat, több mint 15 százalékuk pedig nem is figyeli az árcédulákat. A nők ezzel szemben jobban figyelnek az olyan finomabb részletekre is, mint például a tévé kialakítása és a helyiség összhatása a készülékkel. Az esztétikai szempontok közül a keret méretével foglalkoznak legjobban a magyarok, több mint 50 százalék választana keskenyebb kerettel rendelkező modellt.

A tévék sorsa

Az elmúlt két évben tévét vásárlók döntő többsége önerőből jutott az új készülékhez, a nagyobb áruházakban elérhető áruhitelhez is csak kevesen, főként fiatalok folyamodtak. A lecserélt tévék sorsa igen sokféle lehet a Samsung felmérése alapján. A magyarok harmada tovább ajándékozza azt valamelyik családtagjának vagy barátjának, vannak, akik eladják, vagy becserélik egy-egy akció keretében. A régi tévék több mint 20 százaléka pedig a hulladékudvarokba kerül, ahol ártalmatlanítják őket, az alkatrészeiket pedig újrahasznosítják.

[sc name=”facebook” ]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

24 éve foglalkozik tech-újságírással a kedvenc területe az audió-videó, az okosotthon és a mobiltechnológia.

Ezeket olvastad már?