Az Amazon a járványidőszak alatt beélesítette a kaszát, és megduplázta profitját.
Amikor kitört a globális koronavírus-járvány, Jeff Bezos, a világ egyik legnagyobb webáruházának számító Amazon első embere baljóslatúan jelentette be, hogy a cégnek lefőtt a kávé. Azt magyarázta, hogy a vírus komolyan megtépázza majd a céget, konkrétan felzabálja majd az egész profitot.
Már éppen ment volna a gazdaságos májkrémért a boltba, hogy valahogy kihúzza a nehéz időszakot, mikor szóltak neki, hogy nem úgy van az. Kiderült, hogy a második negyedévben a cég bevétele 40 százalékkal, 89 milliárd dollárra, szerény 26 000 milliárd forintra nőtt. A profit se alakult olyan rosszul, az ugyanis konkrétan duflájára dagadt az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és elérte az 5,2 milliárd dollárt. Az ok nyilván egyszerű: Az emberek otthon ültek, és a neten vásároltak a hagyományos boltok helyett, illetve költötték az utazásra, bulizásra stb. szánt pénzt.
Az előzetesen kritikusnak vélt időszakban a holding lesöpörte a padlást, és fel tudtak valahogy venni 175 000 új munkatársat. A szállítási kapacitásokat pedig 160 százalékkal növelték. Ez nem is rossz ahhoz képest, hogy azzal számoltak, hogy nagy gáz lesz. Most biztos nagyon örülnek azok a részvényesek, akik év elején bevették a károgást, és az Amazon rossz szereplésével számolva eladták a papírjaikat..…
Bezos papa úgy véli egyébként, hogy a harmadik negyedév se lesz rossz, szerinte akár újabb 5 milliárd dodóval nőhet a profit. Ha tényleg jön az újabb járványhullám, akkor akár még ennél is jobban teljesíthet a cég.
[sc name=”facebook” ]