Hiába nőttek az Apple eladásai a kategóriában, a piaci részesedése csökkent a riválisok előretörése miatt.
A Counterpoint Research jelentése szerint az Apple hiába tudta növelni az AirPods vezeték nélküli fülhallgatók eladásait, a piaci részesedése ennek ellenére csökkent. 2019-ben még a szektor nagyjából felét uralta az Apple, mostanra azonban 35 százalékra csökkent a piaci részesedése. Pedig 61 millió helyett idén már 82 millió ilyen eszközt adhat el a jóslatok szerint.
Az Apple számára a kínai gyártók zavarnak be, azok ugyanis jobb funkciókat és hangminőséget kínálnak a fogyasztóknak, alacsonyabb árakon. Ráadásul a Samsung is egyre növeli a piaci részesedését, már 6 százalékon áll, idén 17 millió ilyen terméket adhat el a tavalyi 8 millió helyett.
A piaci második legnagyobbja a Xiaomi a maga 10 százalékos részesedésével, de a Counterpoint szerint a Samsung gyorsabb növekedés elé nézhet. A Galaxy Buds Live-ból az első néhány hét alatt 300 000 fogyott a bejelentést követően. A neves audiogyártók, mint a Sennheiser vagy az Audio-Technica azonban nem sokat vizet zavarnak a kategóriában, meglepő módon.
Fotó: Cult of Mac