A Facebook atyja az olasz Luxotica nevű olasz céggel állt össze, hogy elkészítse az első AR-szemüvegét.
Mark Zuckerberg a Facebook Connect nevű online eseményen egy sor virtuális- és kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztéséről, termékéről és távlati célkitűzéseiről osztott meg híreket a közönséggel, többek között arról, hogy jövőre érkezik majd a Facebook első kiterjesztett valóság-szemüvege. Zuckerberg szerint a szemüveget igyekeztek úgy elkészíteni, hogy annak valóban, hétköznap is hordható kinézete legyen – és lássuk be, ezeknek a AR-szemüvegeknek csakis akkor van értelme, ha az utcára is szívesen felvesszük.
Az AR-szemüvegek végső célja, hogy idővel az okostelefonokat is okafogyottá tegye, és ha nem is mindenki, de a többség ilyen szemüvegben flangáljon az utcán. A Facebook szerint ugyanis, ha a látómezőnkre 3D-ben érkező hasznos és értelmes információk özönlenének, teljesen helyettesíteni tudnák azt a jelenséget, hogy nonstop a telefonunkat bámuljuk.
A megfelelő design érdekében a Ray-Ban szemüvegeket is készítő Luxocita-val állt össze a vállalat, ahol az olaszok a kinézetért, a Facebook pedig a hardverért a felelős. A két dologból sejthető, hogy nem egy filléres eszközről lesz szó, ám egyelőre árat még megközelítőleg sem tudunk. A Facebook viszont kiadott néhány képet a Project Aria prototípusról, ami alapján legalább már nagyjából belőhető, hogyan fog kinézni a szemcsi.
Zuckerberg jövőre tervezi piacra dobi a Facebook vadiúj szemüvegét, az időzítés pedig nem véletlen, ugyanis a pletykák szerint az Apple is 2021-et tűzte ki csodaszemüvegének debütálására.
[sc name=”facebook” ]