Az Airbus ZEROe jelentheti azt a jövőt, amiben a repülőgépek nem terhelik a környezetet az unokáink kárára.
A koronavírus megmutatta, mennyivel jobb lehet a levegőnk, ha nem ül repülőre boldog-boldogtalan. De nem kell járvány ahhoz, hogy a gyártók egyébként is törekedjenek a minél kisebb ökológiai lábnyomra a gépeik esetében. Az Airbus ZEROe koncepció pontosan ennek jegyében fogant, konkrétan a nulla kibocsátásra koncentrálva. Ennek egyik lehetséges megoldását az ismert cég a hidrogénben látja, és rögtön három elképzelést is letesz az asztalra. Ezek közül kettő nagyban hasonlít a jelenleg is üzemben lévő repülőgépekre, míg az egyik egyértelműen futurisztikus benyomást kelt. A turboprop elképzelés 1800 kilométeres utakra alkalmas, befogadóképessége maximum 100 utas.
Az A320-at idéző sugárhajtóműves gép 2000 tengeri mérföldet képes megtenni, ami megközelítőleg 3600 kilométer, és legfeljebb 200 utas szállítására alkalmas. Szárnya a képek alapján hosszabb, mint az A320-é, és kialakítása is másféle. A harmadik elképzelés a csupaszáry modell, ami mind hatótávolságban, mind pedig kapacitásban megegyezik az előbb részletezett géppel. Felmerülhet a kérdés, hogy miért „csak” ennyi utast képesek vinni a légijárművek? A válasz az, hogy a hátsó traktusban kapna helyt a hidrogén, ami az ülések számát csökkenti, hiszen így nincs a szárnyban üzemanyag. Az Airbus ZEROe egyértelműen jelzi, hogy a gyártó milyen irányon képzeli el a fenntartható fejlődést, és ahhoz, hogy mindebből valóság legyen, 2025-ben kész tervekkel kell rendelkezniük. A jelenlegi ütemterv szerint az ezzel a technológiával készült gépek 2035-ben már forgalomban lehetnek.