Az elemzők szerint sosem fordítottunk még ennyi időt és pénzt arra, hogy mobilos appokat nyomkodjunk.
Folyamatosan érkeznek az olyan klinikai és szakértői tanulmányok, amelyek alapján lehangoló, hogy mennyire súlyosbodik a mobil- és appfüggőség a társadalomban és a családokban. Ilyen téren nem sokat javult a járvány alatt a lelki egészség, az App Annie konkrétan azt mondja, hogy a július-augusztus-szeptember hónapokat felölelő negyedév során éves összehasonlításban további 25 százalékkal nőtt a mobilos appokat bámulva eltöltött órák száma, ami már több mint 180 milliárd óra.
A legtöbben Facebookoznak, de a cég WhatsApp, Messenger és Instagram appjait is előszeretettel használják. Az Amazon, a Twitter, a Netflix, a Spotify és a TikTok is nagyon kedveltek. A TikTok a második legnyereségesebb a játék kategórián kívül.
Nem csak több időt, több pénzt is áldozunk appokra, konkrétan 20 százalékkal többet, mint tavaly. Ez így 28 milliárd dolláros rekordköltekezést jelent. Ebből 18 milliárdot az App Store-ban, 10 milliárdot a Play Áruházban költöttek el.
Ezzel egyszerre 33 milliárd új appletöltést is számláltak, ez az Apple és Google platformján 9 és 25 milliárdot jelentett. A külső alkalmazásboltokat még csak nem is számolták. Androidra 45, iOS-re 30 százalékban töltöttek az emberek játékokat. Ezek hozták a legtöbb pénzt, 80 és 65 százalékos arányokban, a játékokat leszámítva alapvetően a streamingplatformok előfizetési díjai termelték a legtöbbet.
Fotó: WSJ, CNET