Kiszámolták, hogy az Egyesült Királyságban az első tizenhárom legnépszerűbb alkalmazás – köztük a TikTok, a WhatsApp és a Zoom – általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) elolvasása 17 órát és öt percet vesz igénybe.
A legnépszerűbb appok dokumentumai összesen 128 415 szót tartalmaznak, ezzel pedig hosszabbak, mint az első három Harry Potter-regény bármelyike. A leghosszabb a Microsoft Teams szerződése volt a maga 18 282 szavával, amelynek elolvasása körülbelül két és fél órát venne igénybe.
A Thinkmoney által közölt terjengős dokumentumok között szerepelt a Candy Crush (14 189 szó), a Twitter (11 022) és a Facebook (8 588) szerződése is, amelyek magában foglalták a feltételeket és az adatvédelmi irányelveket is. A lista legrövidebbje a Google Meet volt, 4717 szóval.

Joggal vetődik fel a kérdés, hogy ki az, aki ilyen hosszúságú általános szerződési feltételeket valóban el is olvas, nem is beszélve arról, hogy a szerződések szövege nem kis szövegértési tehetséget igényel.
Különösen visszás a helyzetet a helyzet a gyerekek esetében, akiknek komoly fejtörést jelenthet az ehhez hasonló szövegek értelmezése. Az EU GDPR-szabályozása mellesleg kimondja, hogy az adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatásnak tömörnek, átláthatónak és érthetőnek kell lennie, különös tekintettel a kifejezetten gyermeknek címzett tartalmak tekintetében.
[sc name=”facebook” ]