Az amerikai Cornell Egyetem gőzerővel dolgozik azon, hogy a virtuális valóságban már az érzékelés se lehessen akadály.
Bár a virtuális valóság technológiájának térhódítása már évtizedekkel ezelőtt elkezdődött, a szórakoztatás területén csak néhány éve jelentek meg ezek az eszközök, és azóta olyan léptékkel fejlődnek, hogy az ember nem győzi kapkodni a fejét. A technológia pár évtizedes fejlődése után eljutott arra a szintre, hogy egy szemüveg segítségével képes teljesen átverni az emberi agyat, azért hogy azt érzékeljük, amit az adott játék „akar”.
Bár ez már önmagában is egy csoda, a VR-világát abszolút forradalmasító technológián dolgoznak a Cornell Egyetem kutatói, akiknek az a célja, hogy az érzékelés is lehetséges legyen a virtuális világban. Az intézmény munkatársai olyan különleges kesztyű megvalósításán ügyködnek, amellyel nem csak láthatnánk, de tapinthatnánk is a virtuális valóságban.
Nem nehéz elképzelni, mekkora mérföldkövet jelente a technológia például a videojátékok területén, és milyen szintre lenne képes emelni mondjuk egy horrorjáték élményét. A szórakozás mellett azonban robotikában is változást eredményezhetne, ha ugyanis a technológia segítségével a robotok érzékelni is tudnának, még hatékonyabban tudnának reagálni a környezetükre.
Bár a technológia egyelőre még gyerekcipőben jár, már most számtalan (etikai) kérdés felvetődik az eszközzel kapcsolatban, például az, hogy fájdalmat képes lesz-e kelteni.
[sc name=”facebook” ]