Igaz, a Ravn X csak akkor ennyi, ha teljes felszállósúllyal emelkedik a levegőbe, műholdakat cipelve.
Ezen a héten az alabamai székhelyű Aevum nevű cég bemutatta a Ravn X drónt, amelyet arra terveztek, hogy műholdakat alacsony pályára szánt műholdakat cipeljen. Körülbelül 25 tonna súlyú, amikor teljes hasznos terhet szállít, így a ma létező egyik legnehezebb pilóta nélküli repülőgép. Mindemellett 5,5 méter magas, fesztávja pedig 18,3 méter, és úgy néz ki, mintha egy futurisztikus film rendfenntartó drónja lenne. Paraméterei szerint körülbelül három óra alatt képes a hasznos terhét alacsony pályára állítani. Az Aevum állítása szerint ezzel lehetővé válik, hogy ne évek kelljenek egy-egy műhold feljuttatásához, hanem csak hónapok. Vészjósló külsején és rekordméretű tömegén kívül a Ravn X nem különbözik annyira más repülőgépektől.
A levegőbe emelkedéséhez nagyjából 1,5 kilométernyi szilárd burkolat szükséges, ami azt jelenti, hogy már egy átlagos közforgalmi városi reptérről is simán indítható. Üzemanyag terén ugyanazok az igényei, mint a sugárhajtású gépeknek, de miért is lenne másként? Amint a Ravn X megfelelő magasságra jut, a kétlépcsős rakéta szépen leválik a hasáról, és fél másodpercen belül gyújt. Amikor a drón befejezi a feladatát, egyszerűen leszáll és begurul a hangárba, hogy felkészüljön a következő fuvarra. Az Aevum szerint ez a fajta megoldás a rakéta űrbe juttatásának új paradigmáját képviseli. Ugyanakkor nem ők az egyetlen cég, ami ilyesmivel foglalkozi. A Virgin Orbit is hasonló vállalat, bár még nem volt tesztindításuk. A Ravn X első küldetése valamikor jövőre lesz, amikor az ASLON-45-öt segít pályára állítani.