Az új esztendő örömére idén is napvilágot látott a 2020-as év brit eladásait összesítő lista, ahol a FIFA 21 és a Jégvarázs 2 aratott.
Rekord összeget költöttek tavaly a britek az otthoni szórakozást szolgáló eszközökre, mintegy 9,5 milliárd fontot. Az eladási adatokból az derült ki, hogy a legnépszerűbb videojáték a FIFA 21 lett, amelyből több mint 2 millió adtak el a boltokban és digitálisan.
Ami a filmeket illeti, az abszolút győztes a Jégvarázs 2 lett, ezt vásárolták meg tavaly a legtöbben, az albumeladás tekintetében pedig Lewis Capaldi győzedelmeskedett.
A legtöbbet sugárzott televíziós programok és filmek győztesét nem tudták megválasztani, mivel a streamingplatformok, mint a Netflix, Prime Video vagy a BBC iPlayer nem teszik nyilvánosan elérhetővé az adatokat.

A legtöbb pénzt videojátékokra (4,2 milliárd font) költötték, ezt követték a filmek és a televízió (3,2 milliárd font), valamint a zene (1,5 milliárd font), de általánosan elmondható, hogy fokozatosan csökkent a fizikai adathordozón értékesített termékek mennyisége, úgy mint a például a DVD, a Blu-Rays vagy a CD.
A szórakoztató ipari termékekből tehát kiugróan sok fogyott tavaly, nem csoda, hiszen az éttermek, mozik, színházak bezárásával jelentősen szűkült a szabadidőtöltési lehetőségek tárháza, nem is beszélve a kijárási korlátozásról és tilalomról.
[sc name=”facebook” ]