A Project Trinity keretében olyan autókat hoz majd a Volkswagen, amelyeknél igény szerint, felárért lehet bekapcsolni az egyes funkciókat, felszereltségi tételeket.
A Volkswagen korábban már jelezte, hogy nem fél egy esetleges Apple Cartól vagy bármi mástól, nemrég pedig kiadott egy kedvcsinálót, amelyből kiderült, hogy miért. A Project Trinityt szellőztette meg a gyártó, Ralf Brandstätter ügyvezető az elektromos szedánt szoftver terén egy álomautónak nevezte.
Mit jelent ez? Fejlett önvezető elektromos autót akarnak, hosszú hatótávval és gyors töltéssel, azonban minden a szoftver körül forogna. 2026-ban kezdenék a gyártást, de alig lenne pár verzió, mert minden egységes, szabványos lesz. Alapvetően egy verzió gyártására készülnek, amelyben gyárilag ott lesz minden létező extra, de ezek le lesznek tiltva. Igény szerint, extra díjért lesznek aktiválhatóak az extrák. A vezetéssegítő technológiájával húzott már egy ilyet a Tesla, és a BMW is árul funkciókat előfizetéses modellben.
A VW állítólag olyat is kínálna, hogy az összkerékhajtást vagy a GTI-szintű csomagokat csak rövid időre, vagy kilométer alapon lehet majd bekapcsolni, plusz pénzekért. Az ügyvezető szerint a jövőben nem vásárláskori hardver határozza majd meg, mennyire felszerelt egy autó, digitális rendszeren keresztül kérheti majd az extrákat a vevő.
Az ötlet fogyasztói oldalon sok felháborodást okozott, a többség úgy véli, hogy emiatt mindenkivel a csúcsváltozat árát fizettetik majd meg, de az extrákat senki nem éri el, csak aki majd még egyszer kifizeti azokat, vagy még rosszabb, havi díjas alapon. Többen attól tartanak, hogy majd a rádió, a klíma és az ülésállítás is havi díjas, feláras funkció lesz. Üzletileg ez remek jövőkép lenne a gyártóknak (a használt autóknál pedig újra meg kell venni az új tulajdonosnak a funkciókat), katasztrófa és rablás a vevőknek.
[sc name=”facebook” ]
Fotó: Volkswagen