Daymak Spiritus: egy autó, aminek lemaradt a fele

A Daymak Spiritus tulajdonképpen a modern kor Velorexe is lehetne, ha nem lenne piszkosul gyors, és Jawa motor helyett nem akkumulátor hajtaná. 

Nem véletlen említettük a szocializmus hiábavalóságának háromkerekű jelképét, hiszen a Daymak Spiritus is ugyanennyi kerékkel rendelkező jármű. Furcsasága azonban már külalakban is jelentkezik, hiszen félprofilból olyan, mintha a tervezők elkezdték volna megrajzolni a vonalakat, majd a felénél bejött a főnök, és azt mondta, innentől inkább motorként folytassátok. És így is lett, a Daymak Spiritus a közepéig autó, onnantól pedig motor, de valójában egy tricikli. Persze annak nem akármilyen, hiszen a napelemes jármű Ultimate elnevezésű kivitele két másodpercen belül gyorsul nulláról százra.


Az alapkivitel, amelynek Delux a neve, egészen baráti áron, mindössze 19 995 dollárért kapható, ami 6,1 millió forint. Ennyiért a vásárló laborkörülmények között 300 kilométeres hatótávra számíthat, míg a 149 000 dolláros (46 millió forint) csúcskivitelnél közel 500 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel. A Daymak egyébiránt az Extreme Vehicle Tech nevű céggel szövetkezett a lítium akkumulátorok kifejlesztése érdekében. A cég alapítója és jelenlegi elnöke, Aldo Baiocchi szerint egy álom vált valóra ezzel a járművel, amit már akkor ott dédelgetett magában, amikor 2001-ben elkezdte a tevékenységét egy garázsban. El kell ismerni, igen szép teljesítmény mindez, és maga a jármű sem néz ki rosszul, még annak ellenére sem, hogy egyébként tényleg olyan, mintha nem tudná eldönteni, hogy autó vagy motor szeretne-e lenni.

[sc name=”facebook” ]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?