Amennyiben az Aerion AS3 valósággá válik, az utasok az Aljas Nyolcas végéből 37 percet már otthon kellene, hogy megnézzenek.
Sokan visszalépésnek érzik a repülés terén azt, hogy 2003-ban a Concorde visszavonult, és azóta sincs olyan utasszállító gép, ami átlépné a hangsebességet. Természetesen számos gondolat van arra, hogyan lehetne akár ennek többszörösét is elérni utazósebességként, de vélhetően még odébb van, hogy ténylegesen így is legyen. Addig azonban itt egy újabb elképzelés, ami az Aerion AS3 nevet viseli, és a hangsebesség négyszerese feletti sebességet ígéri. A gyártó szerint a repülőgép még ebben az évtizedben levegőbe emelkedik, és képes lesz a maximum ötven főnyi utast Los Angeles és Tokió közti utat 2,5 óra alatt megtenni.
Az Aerion célja egyébként az, hogy a Föld bármely két pontja között se legyen hosszabb a repülési idő 3 óránál. Fontos információ lehet, hogy az Aerion AS3 nem véletlen kapta azt a számot, ami a nevében szerepel. Van ugyanis elődje, ami nem meglepő módon AS2 jelzéssel rendelkezik, de ebből sem készült tényleges példán. Nem szabad azonban azt gondolni, hogy a gyártó csak komolytalankodik, mivel a gyártónak együttműködési megállapodása van az amerikai űrkutatási hivatallal. Illetve ha minden a terveik szerint halad, az AS2 gyártása valamikor 2023-ban kezdődhet meg. Ez a gép a hangsebesség 1,5-szeresét tudja, ami már így is jóval több, mint ami a jelenlegi szubszonikus polgári légiközlekedésben van.
[sc name=”facebook” ]