Az, hogy a látvány lenyűgöző, az Unreal Engine 5 esetében nem meglepő, viszont a felhasználói felület is nagyon pozitív irányban fejlődött.
Bár az a tény, hogy az Unreal Engine 5 már elérhető korai hozzáférésben, valószínűleg csupán a fejlesztőket hozza izgatott állapotba, ettől függetlenül érdemes megtekinteni bárkinek, hogy miben változott az UE a korábbi verzióhoz képest. Az, hogy megjelent, nem tekinthető bomba erejű meglepetésnek, hiszen a PlayStation 5 és az Xbox Series X tavalyi debütálása után egyértelmű volt, hogy valaminek ki kell hajtani belőlük az erőt. Az Epic Games motorjának tudását egy 15 perces videóban foglalja össze Galen Davis producer és Chance Ivey technikai dizájner.
Akit viszont nem érdekel vagy nincs ideje a negyedórás videóra, ellenben mindenképpen szeretné látni, hogy mire képes a motor, annak lentebb lesz erre lehetősége. A látvány magáért beszél, és azért lehet ilyen, mert az UE 5 nanite-okkal dolgoznak, egy virtualizált mikropoligonokból álló geometriai rendszer. Segítségével rendkívül kidolgozott képi világban lesz majd részünk úgy, hogy a fejlesztők képesek lesznek több millió sokszögből álló filmminőségű grafikát létrehozni és elhelyezni.
Here's an uncut look at the gameplay of the new Valley of the Ancient demo for @unrealengine 5, which enters early access today. Developers can download this project and play it — or modify it! #UnrealEngine pic.twitter.com/qEYDS649O2
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) May 26, 2021
A következő új funkció a Lumen, ami egy teljesen dinamikus globális megvilágítási megoldás. Ezzel lehetővé válik, hogy a közvetett megvilágítás menet közben alkalmazkodjék a közvetlen megvilágítás vagy a geometria változásaihoz. Az Unreal Engine 5 kapott egy újragombolt UI-t is, amit már most elég sokan dicsérnek, és munkafolyamat ábrát is megjelentet.
[sc name=”facebook” ]