A BrandZ TOP 100 globális márkalistájának élén továbbra is a Jeff Bezos által alapított Amazon áll.
A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon a világ legértékesebb márkája, amely 64 százalékos értéknövekedést produkált a tavalyi évhez képest, és így jelenleg 683 milliárd dollár az értéke (ez Lengyelország GDP-jének felel meg). A második legértékesebb márka az Apple 612 milliárd dollárral, míg a harmadik helyen az Alphabethez tartozó Google áll, melynek értéke 457 milliárd dollár.
A lista további hét helyezettje a Microsoft (410 milliárd), a Tencent (240 milliárd), a Facebook (226 milliárd), az Alibaba (196 milliárd), a Visa (191 milliárd), a McDonald’s (154 milliárd) és a MasterCard (112 milliárd). Amint látható, a lista élmezőnyében az észak-amerikai vállalatok dominálnak, ám egyre előkelőbb helyet foglalnak el a kínai márkák is, a Tencent és az Alibaba például az ötödik, illetve a hetedik helyre tornázta fel magát.
A legnagyobb ütemben az amerikai márkák növekedtek, ám Kína is fokozatosan erősödik, jól példázza ezt, hogy az értéküket több mint megduplázó vállalatok között négy vállalat is kínai (a Pinduoduo és Meituan e-commerce cégek, a Moutai likőrgyártó és a TikTok). Európa egyértelműen háttérbe szorult Kínával szemben, fokozatosan egyre kevesebb márkával képviselteti magát, és a rangsor értékének is csupán 8 százalékát képviselik, szemben a 2011-es 20 százalékkal.
[sc name=”facebook” ]