Talán még az Apple sem gondolta, hogy ilyen jól fogynak majd az iPhone 12 mobilok, főleg a drágább Pro Max változat.
Valamelyest persze borítékolható volt a fogyasztók érdeklődése, ám arra talán kevesen számítottak, hogy mindössze 7 hónappal a megjelenése után már át is lépik a 100 milliós eladott példányszámot az Apple tavaly bemutatott modelljei, az iPhone 12-esek. Viszonyításképen az iPhone 11-nek csupán 9 hónap után sikerült ugyanez.
A Counterpoint Research piackutató cég adatai szerint az iPhone 6 2014-es debütálása óta nem volt ilyen sikeres széria, mint az iPhone 12, ráadásul csak egy hajszállal maradtak le az új mobilok a rekordot tartó iPhone 6 és 6 Plus mögött. A kiemelkedő eredményt a szakértők az 5G-támogatásnak és a hatalmas, jó minőségű OLED-kijelzőnek tulajdonítják, míg az iPhone 6 esetében az új dizájn és a nagyobb képernyő hatott ösztönzőleg.
Érdekesség, hogy a 12 széria tagjai közül a legnagobb méretű, legnagyobb tudású és egyben legdrágább Pro Max modell fogy a legjobban. A csúcsmodell sikeréhez hozzájárul az USA-ban tomboló vásárlási láz, az adatok szerint ugyanis az amerikaiak vásárolták fel a világszerte eladott iPhone 12 Pro Max telefonok 40 százalékát 2020 decembere és 2021 áprilisa között. Akadtak azonban kifejezetten rosszul teljesítő modellek is: a széria leggyengébb láncszeme egyértelműen a iPhone 12 Mini volt, amely olyannyira rosszul szerepelt az eladási versenyben, hogy az Apple nemrégiben úgy döntött, inkább leállítja a termék gyártását.
[sc name=”facebook” ][/sc]