A mai kor emberének biztos az jut először eszébe a nukleáris hajtású járművekről, hogy mi van, ha karambolozik, de a Ford Nucleon alkotói még nem így tekintettek erre.
A jelenlegi dátum mellett szemlélve az ötvenes éveket, olykor csak mosolygunk az akkori elképzeléseken, holott akkoriban is sokan gondolkodtak az előremutató megoldásokon. Mint amilyen például az atommeghajtású járműveké, de az sem véletlen, hogy autóból nem született ilyen. Tengeralattjárókból viszont igen, hiszen ez a meghajtás csendes, és segítségével hónapokig a víz alatt maradhat a harceszköz. Autók esetében pedig egy olyan alternatívát nyújtana a helyváltoztatásra, ami a zárt rendszer miatt nem jár kipufogógáz távozásával (igaz, a reaktor elhasználódását nem vették figyelembe).
A Ford Nucleon ötlete is az atommeghajtásra épült 1958-ban, amivel reaktorcserék között 8 000 kilométert is mehettek volna az autóval. De végül csak egy 3/8-as méretarányú modellig jutottak a tervezésben. Már csak azért is, mert meg kellett volna oldani a járműben utazók védelmét, ami a megfelelő méretű reaktor mellett sok-sok tonnányi ólmot jelentett volna. Arról nem is beszélve, hogyha esetleg két ilyen négykerekű csattan, akkor ott egy mini Csernobil alakul ki, az pedig senkinek sem jó. Ehhez az egészhez hozzá kell tenni, hogy nem csupán a Ford Nucleon volt az egyetlen ilyen gondolatkísérlet, más gyártók is igyekeztek valahogy megfogni a dolgot, de nem igazán sikerült nekik sem. A videót pedig tessék végig nézni, mert nagyon érdekes dolgok vannak benne.
[sc name=”facebook” ][/sc]