Az A-10 Warthog nevét az öbölháborúban ismerte meg igazán a világ, amikor kegyetlen pusztítást rendezett az iraki tankok között.
Időről-időre meglep minket a repülés utáni rajongás otthoni szimulátoros kreativitása, már ami a kivitelezést illeti. Létezik például olyan japán hotel, amelynek szobájában Boeing szimulátor van, míg mások inkább a katonai repülésben alkotnak maradandót. Mint például az a projekt, ami az A-10 Warthog szobába álmodott verzióját fejleszti tökélyre. Kezdetben „csak” egy négy monitorból és egy Thrustmaster Warthog H.O.T.A.S-szal indult, de mostanra teljesen kinőtte magát. Gyakorlatilag sikerült egy teljes fülkét összerakni, amihez a Digital Combat Simulator (DCS) adja a virtuális alapokat.
A műszerpanelek teljesen működőképesek, és USB-n keresztül kommunikálnak a DCS-t futtató PC-vel, Arduino mikroprocesszorok és egyedi játék interfészek segítségével. Az Arduino mikroprocesszorok a kapcsolók és a vezérlőgombok bemenetét fogadják, miközben egyébk kijelzőket és szervo meghajtású analóg tekerőket és gombokat is működtetnek. Annak ellenére, hogy mennyire összetettnek tűnik, a fő műszerfal lényegében egy szabványos monitor, amelyet lézervágott MDF és Thrustmaster multifunkciós kijelző keretek rejtenek.
Ami pedig az A-10 Warthog esetében mindenképpen említésre méltó, hogy az öbölháborúban az iraki tankosok felé mi lett parancsba adva. Ez pedig annyit tesz, hogy amennyiben feltűnik a Varacskosdisznó, azonnal kifelé a páncélosból és futni minél messzebb. Leginkább azért, mert a repülőgép fő fegyvere a 30 milliméteres GAU-8 Avenger gépágyú, ami egyetlen perc alatt 3000 lövés leadására képes, és játszi könnyedséggel szedi szét a tankokat. Hozzá kell tenni, a Warthog csak becenév, valójában Thunderbolt II néven futott a repülőgép.
[sc name=”facebook” ][/sc]