A politikai nézetek mellett a származás és a vallási hovatartozás alapján célzott hirdetéseket is betiltják a Meta-birodalom alá tartozó Facebookon és Instagramon.
A Meta, azaz a Facebook anyavállalata kedden közölte, hogy január 19-től tilos lesz olyan hirdetések megjelenítése az oldalaikon, amelyek érzékeny tulajdonságokat céloznak meg, úgy mint például a faj, az etnikai hovatartozás, a politikai hovatartozás, a vallás vagy a szexuális irányultság – számolt be az Axios.
A közösségi óriás még tavaly novemberben, az amerikai elnökválasztás idején határozott úgy, hogy a félreinformálások elkerülése végett letiltja a politikai reklámok feladását, azonban ez csak látszatintézkedés volt, hiszen csak az Egyesült Államokban vezették be, és ott is csak korlátozott ideig.
A mostani lépés ezzel szemben valóban drámai: egyrészt azért, mert korábban ilyen kiterjedt témakört és széles közönséget érintő hirdetési szabályozásra nem került sor, másrészt azért, mert az új tilalom a Meta tulajdonában lévő összes szolgáltatásra vonatkozik, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a Messengert és a WhatsAppot.
A cég szerint az új intézkedésre azért volt szükség, mert minimalizálni szeretnék a célzott hirdetések által történő manipulációt az oldalaikon.
[sc name=”facebook” ][/sc]