Az Instagram október végén átlépte a kétmilliárdos aktív felhasználói küszöböt, ám a cég az elmúlt események tükrében inkább nem verte nagydobra a hírt.
A vállalat egyik dolgozója szivárogtatta ki a CNBC-nek, hogy a képmegosztó alkalmazás október végén átlépte a kétmilliárdos álomhatárt. A vállalat egyelőre nem hozta hivatalosan nyilvánosságra az adatokat, és valószínűleg nem is fogja, tekintve, hogy az elmúlt hónapokban komoly vádakkal illették arra vonatkozóan, hogy nem foglalkozik a fiatalok mentális egészségével, és a pénzt választja az emberek helyett.
Az Instagram 2018-ban jelentette be, hogy egymilliárd felhasználója van világszerte, összesen tehát három évébe telt, hogy elérje a kétmilliárdos álomhatárt. A rövid videóiról ismert TikTok öt év alatt idén decemberben érte el az egymilliárdot, a Facebooknak ehhez hét év, az Instagramnak pedig 8,5 év kellett.
Az elmúlt hónapokban erőteljesen felerősödtek a negatív hangok a képmegosztóval szemben, miután a Facebook egyik volt alkalmazottja, Frances Haugen komoly belső dokumentumokat hozott nyilvánosságra. A kiszivárogtatott dokumentumokból kiderült, hogy az Instagramot birtokló Meta (korábban Facebook) tisztában van azzal, hogy az Instagram negatív hatással van a fiatalok mentális egészségére.
A történtek óta a vállalat több területen is visszavonulót fújt, többek között parkolópályára tette a 13 év alatti gyereknek szóló oldal fejlesztését, amelyet bejelentése óta óriási közfelháborodás övez világszerte.
[sc name=”facebook” ][/sc]