Míg a technológia óriások sorra jelentik be saját metaverzum ötletüket, az Apple köszöni szépen, de inkább nem kér a Zuckerberg által felvázolt világból.
Mark Gurman, a Bloomberg szakújságírója szerint az Apple nem szándékozik beállni a sorba, és a régóta pletykált okosheadsetbe sem „építik bele” a metaverzumot, maradnak inkább a hagyományos úton, és a kommunikációra, a videójátékokra és a tartalomnézegetésre helyezik a hangsúlyt. Az újságíró belsős forrásokra hivatkozva elmondta, hogy a cupertinóiaknak kifejezetten ellenére van a Facebook (jelenlegi nevén Meta Platforms) által kirobbantott technológiai forradalom, olyannyira, hogy az új headseat bemutatóján el sem fog hangozni a metaverzum kifejezés.
Lots of interest in my take on “Apple Reality” and the Metaverse https://t.co/ZmacFcOC9k pic.twitter.com/C4SNbFbULp
— Mark Gurman (@markgurman) January 9, 2022
Amióta Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója bejelentette, hogy a vállalat jövőjét a metaverzumban képzeli el, cégek tucatjai szálltak be a kétes végkifejletű üzletbe, hogy egymást túllicitálva elsőként alkossanak meg egy olyan világot, amely emberek millióit, sőt milliárdjait vinné a globális virtuális valóságba.
A metaverzum koncepciója persze nem újdonság, olyannyira nem, hogy a Facebook előtt már több fajsúlyosabb vállalat is belevágott valami hasonlóba, maga a fogalmat pedig Neal Stephenson amerikai író használta először Snow Crash című sci-fi regényében. A metaverzum lényegében egy olyan globális szimulációt takar, ahol a felhasználók avatárjaikon keresztül élik az életet, dolgoznak, ügyeket intéznek, szórakoznak.
[sc name=”facebook” ][/sc]