A TikTok népszerűsége töretlen, felhasználóinak száma világszerte elérte az egymilliárd, itthon az egymillió főt.
Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá nem is keveset, átlagosan napi közel két és fél órát. Az utóbbi időszakban a kínai ByteDance által birtokolt TikTok vitathatatlanul nagy népszerűségre tett szert, a közelmúltban elérte az egymilliárd felhasználót világszinten, míg itthon is már egymillióan használják a platformot.
Az egyik legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező oldal kizárólag mikrovideós tartalmaknak ad otthont, a platform által preferált formátum pedig egyre inkább a többi vezető közösségi médium fejlesztési irányait is meghatározza. A videós tartalmak így általánosságban is egyre dominánsabbá válnak a különböző felületeken, amit az is jól mutat, hogy a felhasználók világszinten már átlagosan 100 percet töltenek naponta online videónézéssel, ami a teljes közösségi médiahasználat oroszlánrészét teszi ki.
Ennek apropóján az innovatív videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO egy csoportba gyűjtötte, hogy milyen trendekre számíthatunk ezen a téren 2022-ben.
TikTok-forradalom és a mikrovideók terjedése
Az 5 és 30 másodperc közötti hosszúságú online videók, röviden mikrovideók a TikTok elsöprő sikerének köszönhetik egyre meghatározóbb szerepüket. A Facebook is lecsapott erre a megoldásra, és megalkotta saját mikrovideós platformját az Instagramon belül (Instagram Reels). A techóriás ezzel egyértelműen a formátumhoz szokott – főleg Z generációs – felhasználók kegyeit keresi, akik szerint a felület megszólalásig hasonlít is a nagy riválishoz. A Reels videók ráadásul 22%-kal több interakciót váltanak ki a „normál” videóknál.
A vertikális videó lett az új normális.
Az Instagram történetek (Story-k) és az IGTV (Instagram TV) által támogatott vertikális (függőleges) videó formátum is egyre inkább hódít, ez is fontos trend 2022-ben. A Facebook és a YouTube is alkalmas vertikális videók posztolására, ahogyan az a YouTube Shorts-on és egyéb tartalmakon keresztül is látható.
Továbbra is töretlen a vlogok népszerűsége
A vlogok népszerűsége évek óta töretlen, ez az idei évben sem lesz másképpen, hiszen statisztikák szerint az internethasználók 44%-a fogyaszt naponta ilyen jellegű tartalmakat. A formátum sikerét részben az adja, hogy a vlogok/vloggerek változatos témák széles spektrumát dolgozzák fel.
2022 a sztorik éve
A sztori funkciót is egyre több közösségi média platform vezeti be. Mivel ezek a tartalmak csak korlátozott ideig (általában 1 napig) elérhetők a felhasználók, követők számára, ezért – az exkluzivitás érzésre építve – nagyobb érdeklődést és interakciót is váltanak ki jellemzően. Ezt mind az influenszerek, mind a márkák jól ki tudják használni.
Nő az interaktív videók népszerűsége
A felhasználók minden eddiginél jobban szeretnének kapcsolatot teremteni az általuk követett márkákkal, erre pedig az interaktív videók remek lehetőséget kínálnak – itt gondolhatunk az élő videós közvetítések során való kommentelésre, vagy az Instagram történetekben kérdések megválaszolására, vagy például szavazásokra.
Az 5-20 másodperces videóhirdetések továbbra is velünk maradnak.
A YouTube-on egyre több hirdető olyan rövid, 5-6 másodperces reklámvideókat használ, amelyek még a „hirdetés átugrása” gomb felugrása előtt befejeződnek. A hirdetések másik része, némileg hosszabb (15-20 mp-es), de összességében még mindig nagyon rövidnek számító videós hirdetésekből tevődik össze. Ezek a rövid reklámok mára alapvető megoldássá váltak a felületen hirdető márkák, szervezetek számára.
Az élő videók háromszor hosszabb ideig kötik le a nézők figyelmét.
Az élőzs a spontaneitásával és azonnaliságával sokkal közelebb képes hozni a tartalom előállítókat a közönségükhöz, a felhasználók sokkal emberibbnek és hitelesebbnek ítélik az élő tartalmakat. Ez jól tetten érhető abban is, hogy az élőzés háromszor hosszabb ideig képes lekötni a nézők figyelmét.
[sc name=”facebook” ][/sc]