Felröppent a hír, miszerint a Facebook és az Instagram anyacége, a Meta is beszáll az NFT-t övező őrületbe.
A technológia óriások egymás után jelentik be, hogy ilyen vagy olyan formában, de belevágnak az NFT-businessbe. A The Financial Times bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Facebook és az Instagram fejlesztői olyan projekten dolgoznak, amely lehetővé tenné, hogy a felhasználók NFT-ket alkossanak az oldalon. Ám ez még nem minden, a portál értesülései szerint ugyanis egy online piactér megalkotását is kilátásba helyezték, ahol a felhasználók NFT-kel kereskedhetnének.
Arról egyelőre nem tudni, hogy a Meta tervei mikor jutnak el a megvalósításig, ám Adam Mosseri, az Instagram vezetője tavaly decemberben azt nyilatkozta, hogy a vállalat aktívan kutatja, hogyan lehetne az NFT-ket a szélesebb közönség számára is elérhetővé tenni, tavaly októberben pedig maga Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója beszélt arról, hogy a metaverzumnak támogatnia kell a digitális áruk tulajdonjogát.
Az elmúlt hónapokban a bitcoinőrület mellé begyűrűzött az NFT-őrület, és bár a fizikálisan nem létező termékek körül sok a vita, kétségtelen tény, hogy egyre több márka és híresség veszi ki a részét a vásárlási lázból. Az Adidas, a Nike, a Walmart, a Louis Vuitton – hogy csak néhányat említsünk – mind, mind óriási összegeket ruháznak be az egyelőre igen kétséges kimenetelű üzletbe.
[sc name=”facebook” ][/sc]