A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – derül ki a Huawei négy közép- európai országban készített felmérésből.
Mondanunk sem kell, hogy a túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásból számtalan egészségügyi probléma ered, elég csak a hátfájásra vagy az SMS-nyak szindrómára gondolni, és akkor még nem is beszéltünk a szemünket érő terhelésről. Ezért is érdekes a Huawei friss kutatása, amely szerint a magyar válaszadók 52 százaléka 1-2 órával, a 25 százalékuk már 3-4 órával, a válaszadók tizede pedig több mint 4 órával nézi többet a számítógép monitorját, mint pár éve, kétharmaduk ráadásul semmit nem tesz a szeme védelme érdekében.
A kutatás kimutatta, hogy a többség (54 százalék) a munkája vagy a tanulmányai miatt tölt több időt a képernyő előtt, mintegy 58 százalékuk a távmunkát, illetve a távoktatást teszi ezért felelőssé. A válaszadók többsége (54 százalék) tisztában van azzal, hogy a hosszabb képernyő előtt töltött idő negatív hatással lehet a látásukra, és sokan számoltak be különféle szemproblémákról. A leggyakoribb tünetek a szem fáradtsága (45 százalék), a csökkent látásélesség (23 százalék), valamint a szemszárazság (25 százalék).
A felmérésből kiderül, hogy a túlnyomó többség laptopot használ a munkavégzésére, de a laptopok szemvédő technológiáját alig ismerik. A válaszadók 48 százaléka nem ismeri, a kékfény-csökkentést, háromnegyedük soha nem hallott még a képernyővillogás-csökkentő funkcióról, ahogy arról sem, hogy nemzetközi tanúsítvánnyal látják el a kékfény-csökkentéssel
rendelkező, szemet kímélő eszközöket.
[sc name=”facebook” ][/sc]