Egy piackutató cég elemzése szerint az FMCG, azaz a napi fogyasztási cikkek, mint az élelmiszer és a drogériai termékek immár a negyedik legnagyobb online terület a magyar piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék/ajándék kategóriák után.
Az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) a gyorsan fogyó fogyasztási árukat foglalja magába, magyarán olyan termékekről van szó, amelyekre folyamatos, napi kereslet van. Az FMCG az egyik legszélesebb termékkínálattal rendelkező terület a kereskedelmen belül, a háztartási vegyiáruktól kezdve a babaápolási termékeken át, a tartós és friss élelmiszerekig, amelyek egy igen jelentős részével napjainkra már az online áruházak szintjén is találkozhatunk.
A GKI Digital piackutató cég magyar felhasználók körében készült kutatása szerint a hazai online vásárlók is egyre bátrabban rendelnek akár a friss élelmiszerek közül is az internetről, a népszerűségi listát azonban a tartós háztartási cikkek vezetik:
- tisztítószer, háztartási vegyiáru (52,3%)
2. szépségápolási termék (40,3%)
3. gyógyszer, vitamin, egészségmegőrzés (39,2%)
4. toalettpapír, szalvéta, papíráru (38,3%)
5. tartós élelmiszer (35,8%)
6. üdítő, ásványvíz (31,8%)
7. tejtermékek (29,7%)
8. zöldség, gyümölcs, tojás (28,9%)
9. felvágott (25%)
10. állateledel (24%)
A piackutató cég felmérése szerint a magyar online vásárlók közül a legtöbben az eMAG-tól rendeltek gyorsan forgó fogyasztási cikkeket 2021-ben a vizsgált tizenhat, online FMCG kereskedelemben aktív márka közül. Élelmiszerre és készételekre leszűkítve azonban a Tesco, a Foodpanda és a Kifli.hu került be a TOP3-ba, az eMAG a negyedik helyen végett.
Érdekesség, hogy az idősebb, 60 év feletti internetezők közel harmada, egészen pontosan 29%-a már a havi bevásárlást is online végzi, 18%-uk pedig heti szinten vásárol be az online térben.
A 18-24 éves korosztály tagjainak vásárlási szokásai jelentősen eltérnek, rájuk nem jellemző, hogy ütemeznék az online bevásárlást: 51%-uk egyszerűen akkor vásárol online FMCG termékeket, amikor nincs kedve vagy ideje boltba menni. Az átlag feletti arányban vásárolnak napi használati cikkeket online a nők (14%), a 30-39 évesek (16%) és a Budapesten élők (22%) a kutatás eredményei szerint.
Nem túl meglepő módon, a válaszadók legnagyobb hányada (36%) elsősorban a termékek ára alapján választja meg, melyik online áruházból rendel fogyasztási cikket, bár csaknem ugyanennyien (34,1%) választanak korábbi tapasztalataik alapján.
[sc name=”facebook” ][/sc]