A tech-vállalatok esetében sokszor láthatjuk azt, hogy a hölgyek alul vannak reprezentálva, de úgy tűnik, változóban van ez a trend.
A Deloitte tanácsadó cég tegnap közzétett jelentéséből az derül ki, hogy a technológiai iparágban a nők egyre nagyobb teret nyernek a vezetői pozíciókban. A jelentés szerint a hölgyek száma kétszámjegyű növekedést ér el a vezetői pozíciókban, és a nagy globális technológiai vállalatoknál idén körülbelül minden negyedik vezetői pozíciót nő tölt be. Ez 2019 óta mintegy 20%-os növekedést jelent, ráadásul ezekben a vezetői pozíciókban a növekedés meghaladja a többi szerepkörét. A jelentés rámutat, ez az elmozdulás azért figyelemre méltó, mert a nők aránya a vezetői pozíciókban, valamint a technológiai szerepkörökben az évek során hajlamos volt elég csekélynek lenni. Gillian Crossan, a jelentés egyik szerzője szerint a folyamatos sokszínűségi erőfeszítések olyan környezetet teremtettek, amelyben a nők egyre nagyobb számban tudtak bekerülni a vezetői pozíciókba.
A jelentés akkor készült, amikor a technológiai iparágat a többnyire fehér férfiakból álló demográfiai összetétele miatt vizsgálták. Amióta az elmúlt évtizedben olyan technológiai óriások, mint a Google, a Facebook és a Twitter elkezdtek sokszínűségi és befogadási jelentéseket közzétenni, a fejlődés lassú volt. A COVID-19 járvány 2020-as kezdete óta pedig a munkahelyen dolgozó nők jelentős csapást szenvedtek el, hiszen gyakran kellett otthagyniuk munkahelyüket, vagy egyéb áldozatot hozni azért, hogy családjukról gondoskodhassanak. A Deloitte az átlagosan több mint 100 000 alkalmazottat foglalkoztató nagy globális technológiai vállalatok sokszínűségről és befogadásról szóló jelentéseinek tanulmányozása és elemzése után készítette el a jelentést. Crossan néhány okot említ, amiért a nők látszólag egyre nagyobb teret nyernek. Egyrészt a nagy recesszió közepette, amikor a munkavállalók jobb lehetőségekért elhagyják munkahelyeiket, néhány nő követheti a példát, és megragadhatja a lehetőséget a komolyabb presztízst jelentő állások tekintetésében. Illetve a vállalatok kezdik belátni, hogy a sokszínű csapatok sikeresebbek. A Harvard Business Review például megállapította, hogy az ilyen csapatok általában kreatívabbak, innovatívabbak és még anyagilag is jobb helyzetben vannak. Egy másik tényező, különösen a női igazgatósági tagok számát illetően, a kaliforniai és washingtoni törvények, amelyek előírják a vállalatok számára, hogy legalább egy minimális számú női igazgatót alkalmazniuk kell. Bár, mint Crossan megjegyezte, ez nem feltétlenül biztosította a színesbőrű nők számának növekedését a testületekben.
[sc name=”facebook” ][/sc]