Az élre tör a Honor, Kínában már a legnépszerűbb

A Huawei bukása a Honor sikere is egyben, a Canalys szerint Kínában már a Honor a legkeresettebb mobilos márka. 

A különböző elemzőcégek igen eltérő jelentéseket adnak ki a kínai mobilpiacról, de abban egyetértenek, hogy az első negyedévben nagy volt a visszaesés éves szinten. A Canalys szerint 18 százalékos mínuszban zárta az idei első 3 hónapot a kínai mobilszektor. Az elemzők szerint óvatos készletezésre, lezárásokra és logisztikai nehézségekre kell készülni, főleg az olcsó modellek elérhetőségével lesz baj, bár az alkatrészhiány enyhülőben van.


Ami a kínai mobilpiac szereplőit illeti, a tavaly még 23 százalékkal piacelső Oppo alaposan visszaesett, részesedése már csak 18 százalék. Egy hajszállal marad csupán le a harmadik helyen az Apple, szintén 18 százalékkal. A Vivo is rontott, 23 helyett már csak 16 százalékon áll, a Xiaomi 15 helyett 14 százalékát birtokolja a piacnak. A Huawei mostanra a futottak még rovatba sem fér be, immáron Kínában is lassan eltűnik a statisztikákról.

Az Apple mellett mely gyártó ennek a nagy nyertese? A Honor. A cég tavaly ilyenkor még 5 százalékon állt a kínai mobilpiacon, most viszont már a legnépszerűbb, és a helyi piac 20 százaléka van a kezében.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Fotó: Nextpit, Canalys

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of HL

HL

Vérbeli hírező, aki az egyik ujját mindig a techvilág ütőerén tartja. Ezért mondjuk csak kilenc ujjal gépel, de így is elég gyorsan nyomja. Kedvencei a mobilok (azon belül is a Pixel).

Ezeket olvastad már?