A Huawei bukása a Honor sikere is egyben, a Canalys szerint Kínában már a Honor a legkeresettebb mobilos márka.
A különböző elemzőcégek igen eltérő jelentéseket adnak ki a kínai mobilpiacról, de abban egyetértenek, hogy az első negyedévben nagy volt a visszaesés éves szinten. A Canalys szerint 18 százalékos mínuszban zárta az idei első 3 hónapot a kínai mobilszektor. Az elemzők szerint óvatos készletezésre, lezárásokra és logisztikai nehézségekre kell készülni, főleg az olcsó modellek elérhetőségével lesz baj, bár az alkatrészhiány enyhülőben van.
Ami a kínai mobilpiac szereplőit illeti, a tavaly még 23 százalékkal piacelső Oppo alaposan visszaesett, részesedése már csak 18 százalék. Egy hajszállal marad csupán le a harmadik helyen az Apple, szintén 18 százalékkal. A Vivo is rontott, 23 helyett már csak 16 százalékon áll, a Xiaomi 15 helyett 14 százalékát birtokolja a piacnak. A Huawei mostanra a futottak még rovatba sem fér be, immáron Kínában is lassan eltűnik a statisztikákról.
Az Apple mellett mely gyártó ennek a nagy nyertese? A Honor. A cég tavaly ilyenkor még 5 százalékon állt a kínai mobilpiacon, most viszont már a legnépszerűbb, és a helyi piac 20 százaléka van a kezében.
[sc name=”facebook” ][/sc]
Fotó: Nextpit, Canalys