brancs

A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Pont mint a Kickstarteren, vagy az Indiegogon.

A közösségi piactér egy online platform, ahol az ötletek a közösség segítségével és támogatásával valósulnak meg. A szponzorok a támogatásért cserébe az ötletgazda által felajánlott termékeket vagy szolgáltatásokat kapják, jóval korábban, mint ahogy a termék elérhetővé válna a nagyközönség számára a piacon – ők lesznek az első vásárlók. Az ilyen piacterek mérséklik a vállalkozók piacralépési kockázatait és emellett lehetővé teszik a vásárlóknak, hogy az elsők között juthassanak hozzá hazai, innovatív, hiánypótló vagy különleges termékekhez.

Kiknek szól?

Az alkotók a Brancsot azoknak a hozzájuk hasonló tudatos magyaroknak tervezték, akik hisznek a közösség erejében, szívesen támogatnak hazai vállalkozásokat és előnyként tekintenek az átláthatóságra, a vállalkozói és a támogatói oldalon állva is. Emellett örömmel vállalnak aktív társadalmi szerepet és hisznek abban, hogy vásárlásaikkal, pénzköltési és befektetési szokásaikkal olyan egyéni döntéseket hoznak, amelyek alapjaiban képesek megváltoztatni és jobbá tenni a világot. A platform jelenlegi és jövőbeli ügyfelei egy-egy termékben vagy szolgálatásban nem csak a funkcionális hasznot látják, hanem a mögötte lévő embert, csapatot, az ő történetüket és belső motivációjukat is.

A Brancs indulásához 1000 jelentkező közül került ki az a közel 30 alaposan ellenőrzött projekt, amikbe a következő hetekben be lehet szállni és további több száz ötlet vár arra, hogy a platformon bemutatkozhasson. A kampányindításhoz nem szükséges prototípus, de minél előrehaladottabb, átgondoltabb és kézzelfoghatóbb egy terv, annál nagyobb valószínűséggel látnak benne fantáziát a leendő vásárlók is.

Hogyan működik?

A Brancs közösséghez bárki csatlakozhat kétféle módon: ötletgazdaként vagy vásárlóként. A platform a profitra épülő projektek mellett jótékony célokat is támogat, így van lehetőség arra is, hogy fontos társadalmi ügyek kapjanak nagyobb visszhangot. Kampányindítás és támogatás alkalmával is 8 különféle kampány kategória közül választhatnak az érdeklődők. A témák sokszínűsége is mutatja a Brancs csapat nyitottságát, hisznek benne, hogy itt minden ötlet megtalálhatja a maga számára releváns közösséget.

Közösségi finanszírozású online diafilm is van a Brancson!

A Dreamer, vagyis az Álmodó története egy olyan álomvilágban játszódik, ahol csak és kizárólag kakaós csiga szerepel az étlapokon, és senki nem lepődik meg Széchenyi gróf felbukkanásán sem, még úgy se, hogy ő – kicsit idősebb korára való tekintettel – fekete-fehérben jelenik meg az amúgy színes, bár drámaibb, sötétebb árnyalatokkal operáló világban. Itt áll össze az a csapat, amely felveszi a harcot világuk kegyetlen urával, az álmodóval, hogy annak ébredése ne jelentse szükségszerűen az ő életük végét is. Hogy ezen tervüket milyen mértékű siker koronázza, akkor fog kiderülni, ha összejön az induláshoz szükséges pénz. Ebből további 4 rész készül majd el az ingyen megtekinthető első mellé, vagyis a 30 részes sorozat első hatoda. Ráadásul azok, akik most támogatják a Dreamer-t, azokhoz a fejezetekhez is hozzáférnek majd, amelyek csak a későbbiekben készülnek el – függetlenül attól, hogy azok egy újabb körös közösségi finanszírozásból, vagy valamilyen más forrásból valósulnak majd meg.

A projektek támogatói is biztonságban érezhetik magukat, hiszen a külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a Brancs megtéríti a befizetett összeget a vásárló számára, de dönthet akár úgy is, hogy ezzel egy kampányt támogat.

Jutalom alapú közösségi finanszírozás

A jutalom alapú közösségi finanszírozáskor a projektgazdák általában kis pénzösszegeket gyűjtenek össze magánszemélyek nagy csoportjától. A vállalkozások sok esetben ekkor még nem rendelkeznek végleges termékkel vagy szolgáltatással és a továbblépéshez veszik igénybe ezt a modern tőkebevonási formát. A Kickstarter példája is bizonyítja, hogy a jutalom alapú közösségi finanszírozás módszerével is jelentős összeghez lehet jutni, miközben az ötletgazda tesztelheti vállalkozása piacképességét is.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!