Nem megy zökkenőmentesen a jelszómegosztás elleni átállás a Netflix streamingszolgáltatónál. 

A jelszómegosztás évek óta komoly problémát jelent a Netflixnél, a vállalat saját bevallása szerint több mint 100 millióan használják jogtalanul a szolgáltatást világszerte. A Netflix-előfizetők körében bevett gyakorlat ugyanis, hogy megosztják a profiljukat más háztartásokkal, távoli barátokkal vagy akár idegenekkel is, és így ugyanazzal az előfizetőssel egy egész csapat élvezi a vállalat szolgáltatásait, annak ellenére, hogy a cég a regisztrációkor is kiköti: csak és kizárólag az egy háztartásban élő személyek használhatják ugyanazt az előfizetést.

Bár a cég már korábban is próbálkozott bizonyos eszközökkel, nemrégiben minden korábbinál határozottabb fellépésre szánták el magukat, hogy meggyőződjenek arról, csak az használja a szolgáltatást, aki valóban jogosult is rá. Három piacon, Chilében, Costa Ricán és Peruban tesztjelleggel bevezettek egy új rendszert, amelynek keretében extra díjat számolnak fel a háztartáson kívüli fiókok után. A Variety korábban arról írt, hogy Costa Ricában az előfizetők legfeljebb két “altagot” vehetnek fel, fejenként 2,99 dollárért.

Egyelőre azonban nem minden úgy alakul, ahogy azt a streamingszolgáltató eltervezte. A Rest of the World friss jelentése szerint a perui felhasználókat nem győzte meg a rendszer, sokan ki sem tudnak igazodni rajta, ráadásul az is gondot okoz, hogy a cég nem definiálta az egy háztartás fogalmát, nem mindegy ugyanis, hogy családtagok vagy az egy háztartásban élők számítanak-e annak.

Emellett a helyi fogyasztóvédelelmi szervekkel is meggyűlt a baja a Netflixnek. A perui hatóság például arra kötelezte a céget, hogy tegye egyértelmű a háztartás fogalmát, emellett azt is kifejtették, hogy ez a módszer a fogyasztók kirekesztését eredményezheti.

Egy szó, mint száz, jelenleg igen nagy a káosz a Netflix jelszómegosztás elleni rendszere körül, amelyet az eredeti tervek szerint a vállalat élesben is bevezetne világszerte.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!