Kép: Techeblog

Szöul néhány taxijába beülve az utasok azt tapasztalhatják, hogy a volán mögött nem ül senki, ami elsőre biztosan fura élmény.

Nem nehéz belátni, hogy idővel a járműalapú helyváltoztatás teljesen embermentessé válik, már ami a vezetést illeti. Kötöttpályás tömegközlekedésnél már most sem szokatlan a humanoid irányítás hiánya, de a közeljövőben simán elképzelhető ugyanez az árufuvarozásban, légiközlekedésben, csomagküldésben, és a sort még hosszasan folytathatnánk. Szöul most éppen azt mutatja meg, hogyan kivitelezhető mindez a személyfuvarozásban. Hivatalossá vált ugyanis, hogy a Hyundai IONIQ Robotaxi szolgáltatása már üzemel a koreai nagyváros Gangnam kerületében. Ez a RoboRide nevű kísérleti program egyben az első alkalom, hogy Gangnamban autonóm vezetésű járművekkel működő fuvarozási szolgáltatást engedélyeztek.

A kísérleti program értékes autonóm vezetési adatok gyűjtésére szolgál, és a tervek szerint ezeket felhasználva fejlesztik tovább a 4. szintű autonóm vezetési technológiát. Ennek eredményeként a közeljövőben még a legszélsőségesebb városi környezetben is biztonságosan navigálhatnak majd a járművek. Ezt szem előtt tartva egy saját fejlesztésű távoli járműsegítő rendszer figyeli az autonóm vezetés állapotát, a járművet és az útvonalat, miközben távoli segítő funkciókkal is támogatja az utazást. A 4. szintű autonómia azt jelenti, hogy a RoboRide jármű nem csak érzékeli a forgalmat, hanem döntéseket is hoz, és saját maga ellenőrzi a vezetési állapotát. Mindezek mellett fel van készülve például az olyan váratlan helyzetekre, mint egy előre nem látható útlezárás, és ennek megfelelően pillanatok alatt újratervezi az útvonalat.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!