Reszkethet a Spotify és a Deezer, bár a Tidal és a Qobuz-szerű prémium zenei szolgáltatók valószínűleg biztonságban vannak, ha a TikTok a nagy tömegeket akarja majd kiszolgálni.
Egy Byte Dancenek – a TikTok anyavállalatának – tulajdonított védjegybejelentés, amit a Business Insider szúrt ki, a „TikTok Music” nevű szolgáltatásra utal. A védjegyet májusban nyújtották be, és „különböző árukra és szolgáltatásokra” vonatkozik, beleértve „egy olyan mobilalkalmazást, amely lehetővé tenné a felhasználók számára a zenék, dalok, albumok, dalszövegek megvásárlását, lejátszását, megosztását, letöltését”.
A nagy technológiai cégek folyamatosan nyújtanak be szabadalmi kérelmeket, és hivatalosan nem erősítették meg, hogy a Tik Tok támadást tervezne a legjobb zenei streamingszolgáltatások ellen. De ha figyelembe vesszük, hogy a TikTok-felhasználók 75%-a állítja, hogy új előadókat fedez fel a platformon, ez nem tűnik túl kockázatos vállalkozásnak.
Az új zenei platform komoly konkurenciát jelenthetne a Spotify-nak. A kínai közösségi médiaóriás állítólag az egyetlen nem Facebook-alkalmazás, amelynek letöltési száma világszerte meghaladta a 3 milliárdot, és egyes lemezkiadók már TikTok-videók köré tervezik a kiadványok megjelenését, ami az egekbe repítheti az eladásokat.
A szabadalomban a ByteDance nyilvánvalóan úgy írja le az alkalmazást, hogy „reklámszolgáltatásokat” kínál, ami arra utal, hogy a TikTok Music, ha valaha is elindul, ingyenes, reklámokkal támogatott szintet (is) kínálhat – akárcsak a Spotify.
A TikTok 2021-ben közel 4 milliárd dolláros bevételt halmozott fel, főként hirdetésekből, és az előrejelzések szerint idén eléri a 12 milliárd dollárt, amivel olyan riválisokat előz meg, mint a Twitter és a Snapchat.
De felkeltette az amerikai szabályozó hatóság, az FCC figyelmét is, amely nemrég felszólította a Google-t és a Facebookot, hogy tiltsák be a TikTokot. Kíváncsian várjuk, hogyan alakulnak a dolgok.
[sc name=”facebook” ][/sc]