Fedélzeti kamera rögzítette, amint a repülőgép a forgalmas úttestre próbál meg végrehajtani egy kényszerleszállást.
Nem kell a repülést behatóan ismerni ahhoz, hogy sejthessük, a motoros válfajában a légcsavar leállása, vagy a motor teljesítményének jelentős csökkenése nem túl kedvező esemény. Ilyenkor a pilóta, amennyiben biztonsággal nem tud egy repülőtér munkaterületén belül földet érni, keres valami olyan helyet, ahol többé-kevésbé biztonsággal le tud szállni. Így tett annak a gépnek a vezetője is, aki kedden a kaliforniai Corona nevű település közelében a 91-es úton kísérelt meg leszállni a légijárművével. Az eseményt egy ezen az úton közlekedő autó fedélzeti kamerája rögzítette.
Látható, hogy a forgalom ellenére a repülőgép sikeren földet ér anélkül, hogy bármely – keréken közlekedő – járművel ütközne. Ezt követően azonban a jobb szárnyvég elakad, ettől a gép jobbra rádlizik, miközben a szárnya is leszakad. A felvételen lángok is láthatók, tehát a gép valószínűleg az enyészeté lett, de a híradások nem szólnak személyi sérülésről, ami önmagában is örvendetes. Apróság, de a felvételen látható, hogy a légcsavar mozgásban van, ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülőgép motorja üzemszerűen működik.
Akadnak egyébként a polgári repülésnek olyan ágai, ahol egy reptéren kívüli leszállás egyáltalán nem jelentésre kötelezett esemény, amíg nem jár géptöréssel. Ilyen a vitorlázórepülés, ahol a pilóták és gépeik a légkörben zajló fizikai folyamatokra támaszkodva maradnak a levegőben, és repülnek akár több száz kilométereket is motor nélkül. Előfordul azonban, hogy az időjárás már nem adja ki, hogy visszajussanak a kiindulási reptérre, így keresnek maguknak egy szimpatikus terepet, amire leszállhatnak anélkül, hogy akár a gép, akár ők sérülnének.
[sc name=”facebook” ][/sc]