Lehet, hogy nemsokára már akkor is reklámok fognak szembe jönni, ha naplemente után feltekintünk az égboltra.
Korunk egyik velejárója, hogy tulajdonképpen bármerre megyünk, mindenütt reklámok jönnek szembe, legyen az tévé, rádió, internet, vagy egy útmenti hirdetőtábla. Reklámújságokkal van tele a postaláda, hirdetések vannak a tömegközlekedési járműveken, és ezekkel van tele a spam mappa. Ám ha mindez nem lenne elég, érdemes tudni, hogy létezik egy startup, ami azon van, hogy legyen egy újabb felület, ahonnan ezek a szemünk elé kerülhetnek. Sőt, ha minden rosszul megy, akkor jövőre már az éjszakai égbolton is valamelyik cég nevét vagy logóját bámulhatjuk. Köszönhetően annak az elképzelésnek, hogy alacsony földkörüli pályán mozgó műholdak segítségével válna mindez lehetővé.
Minden egyes hirdetés apró műholdakból állna, amelyek mindegyike egy-egy, körülbelül 9 méter átmérőjű, fényvisszaverő vitorlával van felszerelve. Amikor ezek a „kocka műholdak” körülbelül 450 kilométeres magasságban keringenek, a napfény visszaverődik a vitorlákról, és látható szavakat vagy logókat alkotnak, amelyek a Földről is megfigyelhetőek. A projektért felelős StartRocket néhány évvel ezelőtt már nekikezdett a prototípusok kidolgozásának, ám az űrbe telepített reklámozással kapcsolatos kezdeti tesztjeiket végül felfüggesztették. Vlad Sitnikov vezérigazgató még nem döntött arról, hogy milyen rakétával juttatná pályára a műholdakat, vagy hogy mennyit kérne az ügyfelektől a reklámozásért. Tehát valójában csak annyi biztos, hogy csinálnának ilyet, és hogy akár már jövőre is, de a részletek a homályba vesznek.
[sc name=”facebook” ][/sc]