Egy technológiai startup olyan mesterséges intelligenciával működő programot kínál, amellyel a telefonközpontosok fehér amerikainak hangozhatnak.
Megszokott dolog a multiknál, hogy bizonyos feladatköröket kiszerveznek olyan országokba, ahol olcsóbb a munkaerő, különösen igaz ez India, a Fülöp-szigetek és Vietnám esetében, de többek között Magyarország is az olcsó munkaerő miatt vonzó a nagyvállalatok szemében. A call centerek esetében például kifejezetten gyakori, hogy más országokban működnek, így nem meglepő, ha például egy amerikai cég kihelyezett ügyfélszolgálatán akcentussal beszélik az angol nyelvet.
A Sanas nevű startup olyan valós idejű fordítást kínál ügyfeleinek, amely képes elvenni a telefonközpontos akcentusát, hogy a nem amerikai is fehér amerikainak hangozhasson – írt erről a The Guardian. A Sanas társalapítója elmondta, hogy a szoftver motivációja 2003-ra nyúlik vissza, amikor egy bangalore-i telefonközpontban dolgozott, és indiai akcentusa miatt súlyos diszkriminációval szembesült.
A Sanas szerint az ügyfelek gyakran felfokozott lelki állapotban hívják az ügyfélszolgálatot, és sok esetben még frusztráltabbá válnak, ha egy akcentussal beszélő ember veszi fel a telefont. A vállalat úgy véli, hogy a szoftver segíti az emberek közötti kommunikációt, ráadásul az eddigi visszajelzések is pozitívak, állításuk szerint a telefonközpontosok magabiztosabbnak érzik magukat a szoftver használata közben.
A társalapító kiemelte, hogy senkit sem köteleznek a szoftver bekapcsolására, a telefonközpontosok kedvük szerint ki-és bekapcsolhatják a programot.
[sc name=”facebook” ][/sc]