A Vodafone a teljes informatikai rendszerét megújította, hogy egyszerűbben és zökkenőmentesebben tudja kiszolgálni a régi és a leendő ügyfeleit. Ennek a megújulásnak az egyik, az előfizetők számára is kézzelfogható jele a Vodafone One csomag is.
A Vodafone Magyarország 2019 augusztusában felvásárolta a UPC Magyarországot. Ennek a felvásárlásnak az volt a célja, hogy a két vállalat egyesülésével a Vodafone mind a lakossági, mind pedig a vállalati szegmensben képes legyen mobil és vezetékes hálózaton is szolgáltatást biztosítani előfizetőinek.
Mivel azonban a két vállalat különböző vállalati struktúrával, kultúrával, illetve technológiai háttérrel rendelkezett, ezek integrációja szükséges volt egy sikeres konvergens szolgáltatás megalapozásához. Az elmúlt 3 évben a Vodafone azon dolgozott, hogy ügyfelei számára kiépítse azt a megbízható, teljesen konvergens mobil és vezetékes szolgáltatást, amit évekkel ezelőtt céljául tűzött ki.
Ezt az átállást a Vodafone Bridge projekt néven indította útnak 2019-ben. Az átállás egy komplex informatikai és üzleti transzformáció folyamán ment végbe, melynek során több milliót ügyfél adatait kellett egy egységesített rendszerbe migrálni, miközben több mint 80 különböző informatikai rendszert váltottak ki. Emellett a transzformáció során üzleti folyamatok újragondolását, illetve a termékportfólió újratervezését és egyszerűsítését is véghez kellett vinni.
[ads_color_box color_background=”#fa0f0f” color_text=”#fcfcfc”]Számadatok az átállásról
- Projekt hossza: 3 év 3 hónap
- Sikeresen áthelyezett ügyfelek száma: 2 575 161 ügyfél
- Érintett előfizetések száma a két fázisban: 4 569 960 darab
- Kiváltott IT rendszerek száma: 80+
- Újratervezett folyamatok száma: 200+
- Mobil termékegyszerűsítés: 3000-ről 580 termékre
- Vezetékes termékegyszerűsítés: 1800-ról 80 termékre
- Az átálláson dolgozó kollégák száma átlagosan: 300+
- Becsült munkaórák száma: 2 060 000
- A transzformációs programok 75%-a elbukik (ami azt jelenti, hogy vagy megállítják vagy jelentős, azaz 50%-n felüli túlköltéssel vagy időkeret túllépéssel szállít). A mi programunk a 25%-ba tartozik.[/ads_color_box]
A Vodafone 2021 nyarán a mobil ügyfelek adatait migrálta át a vállalat a különböző rendszerekből az egységesített platformra. Egy évvel később, 2022 júliusában pedig a vezetékes ügyfelekét is. Ennek eredményeként idén nyáron a Vodafone Magyarország teljes mértékben egy digitális és konvergens szolgáltatóvá vált. Ezt a konvergenssé válást hivatott szimbolizálni a Vodafone ONE csomag is, a szolgáltató legújabb csomagja is, amely 2022. október 24. óta érhető az ügyfelek számára. A csomag azon ügyfelek számára kínál kedvezőbb ajánlatokat és készülékkedvezményt, akik mobil és vezetékes szolgáltatásaikat is a Vodafone-tól vásárolják, tehát a konvergens szolgáltatás minden termékét igénybe veszik. Emellett elsőbbségi ügyfélkiszolgálást is biztosít a szolgáltató azoknak, akik ezzel a csomaggal rendelkeznek.
Mit jelent ez a konvergencia a gyakorlatban?
A Vodafone új háttérrendszereiben az egy ügyfélhez tartozó összes mobil és vezetékes szolgáltatás egy egységes ügyfélkiszolgálási platformon látható, illetve maguk az ügyfelek is egy felületen, egy fiókkal tudják követni és intézni ügyeiket. Mindez a szerepkör alapú megoldáson alapszik, amellyel akár az egész család portfólióját egy fiókból lehet intézni.
[sc name=”facebook” ][/sc]