2023 forgalma várhatóan meghaladja a koronavírus előtti szintet, de nem múlja felül a 2021-es évet.
Az amerikai technológiai kiskereskedelmi bevételek 2023-ban várhatóan elérik a 485 milliárd dollárt, ami meghaladja a pandémia előtti szintet, de csökkenést jelent 2021-hez képest. Akkor rekordösszegű, 512 milliárd dolláros tetőzés volt, derül ki a Consumer Technology Association (CTA) értekezéséből. A CTA, amely a CES 2023 kezdetével egy időben tette közzé új előrejelzését, elmondta, hogy várakozásai szerint a „fenyegető recesszió” és a magasabb infláció együttesen visszafogja a fogyasztói kiadásokat. A teljes bevétel azonban még így is mintegy 50 milliárd dollárral marad a járvány előtti szint felett. A korábbi évekhez hasonlóan a kiskereskedelmi hardverbevételek továbbra is dominálni fogják a szoftverekre és szolgáltatásokra összpontosító kiskereskedelmi bevételeket. A digitális szolgáltatások – például az online élelmiszerbeszerzés – fogyasztói elfogadottsága azonban a világjárvány miatti korlátozások enyhülése után is tovább nő. A CTA 2023-ra vonatkozó előrejelzése szerint minden technológiai dollárból 31 centet a szolgáltatások fognak kitenni.
„Ez nagy százalék, és csak növekedni fog”
– jósolta Steve Koenig, a CTA kutatási alelnöke kedden délután a szervezet éves „Tech Trends to Watch” című ülésén. „A legfontosabb tanulság, hogy a fogyasztók, nemcsak az Egyesült Államokban, hanem világszerte, ragaszkodnak ezekhez a digitális szolgáltatásokhoz… Egyre inkább a szolgáltatásokról és a technológiával kapcsolatos dolgokról van szó, és kevésbé magáról a hardverről”. Koenignek a hardverekkel kapcsolatos pontját erősítve a CTA csökkentette a laptopok, az LCD TV-k, a táblagépek és okostelefonok, valamint a játékkonzolok értékesítésére vonatkozó várakozásokat.
És bár a tévéeladások összességében idén várhatóan stagnálnak, az OLED tévék 2023-ra 2,3 milliárd dolláros növekedést prognosztizálnak, mivel az iparág a prémium termékekre összpontosít. A hardverek terén az egyik fontos pont a hordozható játékkonzolok, amelyek 2023-ban az előrejelzések szerint 1,5 milliárd dollárt termelnek, ami 41%-os növekedést jelent 2022-höz képest. A CTA prognózisa szerint a technológiai szolgáltatásokra – a játékokat, videót, hangot és alkalmazásokat magában foglaló kategóriára – fordított fogyasztói kiadások ötödik éve növekednek, és idén 151 milliárd dolláros fogyasztói kiadást generálnak. Más kategóriák közül a gyárilag beszerelt autóipari technológiai bevételek az előrejelzések szerint 4%-kal, 15,5 milliárd dollárra emelkednek 2023-ban, az egészségügyi és fitnesztechnológiai bevételek pedig 9%-kal, 928 millió dollárra ugranak.
[sc name=”facebook” ][/sc]