Korábban cicaharcként is emlegettük azt, amit a tengerentúlon a repülés és az 5G-s technológia vív egymással, és még egy évig így is marad.
Egy időben eléggé felpörögtek a dolgok a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) és az ötödik generációs technológia között, így aztán idővel szándékosan kerültük a témát. Most pedig itt az újabb fejlemény, ami azt jelenti, hogy nincs fejlemény. Az FAA új szabályokat javasolt a gyors 5G hálózatok és a legtöbb nagy repülőgép közti esetleges interferencia kiküszöbölésére. Csakhogy a szabályok 2024. február 24-én lép hatályba. Ez két évvel később van, mint ahogyan azt a már 5G-s hálózatokat is üzemeltető szolgáltatók remélték. A felek eltérően látják az FAA mostani lépését. Míg a vezeték nélküli szolgáltatók ésszerű és praktikus lépésekről beszélnek, a légiközlekedési iparágat képviselő szakmai szövetség kissé árnyaltabban fogalmaz.
Az Airliners for America (A4A) szerint bár iparáguk határozottan támogatja az 5G kiépítését, a biztonság az amerikai légitársaságok legfőbb prioritása. Hétfői nyilatkozatában az FAA közölte, hogy olyan légialkalmassági irányelvet (AD) javasol, amely előírja, hogy a 2024. február 24. után az Egyesült Államokban közlekedő légi járműveket alkalmassá kell tenni az 5G C-sávú vezeték nélküli jelek közelében történő biztonságos működésre. Az irányelv előírná, hogy a menetrend szerinti utas- vagy teherszállító repülőgépek rendelkezzenek 5G C-sávot tűrő rádiómagasságmérővel, vagy legyen megfelelő rádiófrekvenciás szűrőjük. A légitársaságok emiatt azért is morognak, mert értelemszerűen ott, ahol cselekedniük kell, bizony költségek jelentkeznek, amitől drágább lenne a repülés. Jelenleg nem világos, hogy a továbbiakban azon fognak-e dolgozni, hogy a 2024 eleji határidőt még tovább tolják.
[sc name=”facebook” ][/sc]