A tudásához képest méregdrága! A konstrukció tragikus, a kivitelezés borzalmas, hamart tönkremegy, az egész egy rakás sz… szemét. A Velotech 16 kerékpárlámpa egy szégyen!

Hogy ha valaki bringázik, létfontosságú, hogy legyen normális első- és hátsó lámpája. Nem is azért elsősorban, hogy ő lásson, hanem, hogy őt lássák. Olyan cucc kell, ami világít, mint az állat, amely képes Drakulát is megvakítani.

Velotech 16
Egy ilyen gumiszalaggal lehet a vázhoz rögzíteni. Kár, hogy hamar elengedik egymást.

Meguntam, hogy előbb-utóbb lemerül az elem, és úgy döntöttem, hogy végre beruházok egy USB-n keresztül tölthető, integrált akkumulátorral ellátott eszközre. Úgy voltam vele, hogy tíz rongy alatt jöhet bármi, nem érdekel, ennyit megér, hogy ne patkoljak el, hogy mindig jól látszódjak még az ocsmány ködös-nyálkás-szitáló esős purgatóriumi sötétben is.

velotech 16
USB-n keresztül tölthető

El is mentem egy kerékpár szaküzletbe (inkább le se írom, hogy hova, de az kutyaélet, hogy be nem teszem a lábam többé oda), ahol a megbízhatónak tűnő boltos a Velotech 16 nevű eszközt sózta rám hátsó lámpaként. Biztos látta, hogy óriási balek fejem van, és tuti, hogy utána röhögött magában, hogy valakinek el tudta passzolni ezt a hulladékot.

Katasztrofális konstrukció – Velotech 16

A Velotech 16 ugyanis papíron megfelel az általam támasztott elvárásoknak, de a konstrukció és a kivitelezés is borzalmas. A legnagyobb probléma, hogy a bekapcsoló gomb az egy szánalmas gumibütyök, ami teljesen érzéketlen, hiába püföltem, nem reagált. Ráadásul rászállt egy légy, ráböfögött és ezt követően már le is ugrott a helyéről, és többé vissza sem lehetett tenni. Mindezt már az első nap hozta össze. Ezt követően a belső kapcsolót egy kulccsal vagy tűvel lehetett nyomkodni.

bicikli lámpa

El se tudom mondani, hogy mekkora élmény volt a vaksötétben egy tűvel szerencsétlenkedni, hogy világítson a nyavalyás, de nagyjából egy három hétig működött a dolog. Aztán viszont teljesen megdöglött, de még azt sem tudta stílusosan csinálni. Először magától bekapcsolt töltés közben, úgy, hogy ki sem lehetett lőni. Aztán lemerült szerencsére, ezután pedig értelemszerűen bekapcsolni nem lehetett. A belső szerkezet nagyon gyenge, láthatóan nem bírta a kiképzést, de hát könyörgöm, egy biciklis lámpáról van szó, nem egy porcelánvázáról.

bicikli lámpa
Hamar megjelent a rozsda

Az pedig már csak a hab a tortán, hogy a lámpát egy kis lifilófasz gumiszalag tartja, amiről igen könnyen le tud válni, a totálisan elbénázott tervezésnek és kivitelezésnek köszönhetően. Természetesen újra rögzíteni erre viszont kifejezetten fáradtságos, nehézkes procedúra, hiszen sehogy sem akar a helyére kerülni a készülékház. Az anyaghasználat egyébként röhejes. Néhány hét alatt durván elkopott, a csavarja pedig egy merő rozsda. Tudom-tudom, nem kellett volna megázni :D.

Alacsony üzemidő

Ez az egyik, a másik, hogy az akkumulátor üzemideje röhejesen alacsony. Egész napos töltés után maximum négy órát bír, aztán lehet megint bedugni a konnektorba. Ráadásul nem is azt csinálja, hogy a fénye kezd elhalványulni, amikor már a telep kezd kifogyni, ami figyelmeztetné a nyomorult felhasználót, hogy valamit tennie kéne. Hanem egyik pillanatról a másikra offolja magát, maximális fényességből a totális sötétségre vált. Azt nyilván nem kell mondani, hogy ez mondjuk este mennyire veszélyes, pláne, hogy az ember nem is látja, hogy a segge alatt már nem pislákol semmi.

bicikli lámpa
Nem érte meg az árát

Egy szó mint száz, a Velotech 16 biciklilámpát SENKINEK SEM AJÁNLOM! Az egészen biztos, hogy én többet ettől a cégtől semmit sem veszek, mégha a világ legjobb vételének is tűik a termék. Nem éri meg az infarktust az egész. Ráadásul ez a csoda 6 000 forintba került a boltban, jobban jártam volna, ha elégetem ezt a pénzt!

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!