A Honort leszámítva mindegyik cég nagy pofont kapott a kínai mobilpiactól, még a favorit Apple sem szárnyalt.
A Canalys elemzőcég kifejezetten Kínát és annak mobilpiaci eladásait vizsgáló jelentése szerint 2022-ben 14 százalékkal estek vissza az országban az okostelefonok értékesítései. Így az összmennyiség 300 millió alá esett – erre pedig 2013 óta nem volt példa, vagyis 10 éves mélyponton a kínai mobilszektor. Ez a piac nagyon meghatározó, a globális eladások negyedét teszi ki.
A negyedik negyedévben az Apple volt a legnépszerűbb a maga 22 százalékos piaci részesedésével, de az eladásai éves szinten így is 24 százalékkal csökkentek.
A legtöbb cég a régióban készletgondokkal küzdött, nem tudták eladni a készleten halmozott eszközöket. A piac jelenleg a prémium vonal felé tart, amit a Xiaomi Leica-vonala és az Oppo hajtogatós irányváltása jelez.
Az egész évet nézve a Vivo volt a piacvezető 18 százalékos részesedéssel, ugyanennyin áll holtversenyben a Honor is. Darabszámban az Apple és az Oppo következnek, piaci részesedésben ezek az eredmények is 18 százalékot tesznek ki, ötödik pedig a Xiaomi. A legtöbb cég jelentős zuhanást szenvedett el, éves szinten csak az Apple ért el plusz 4 százalékot, érezhető, 30 százalékos növekedést pedig a Honor.
Az elemzők szerint 6-12 hónapon belül fellendülés várható.
[sc name=”facebook” ][/sc]