Egy évtizede nem volt ennyire durván a padlón Kína mobilipara

A Honort leszámítva mindegyik cég nagy pofont kapott a kínai mobilpiactól, még a favorit Apple sem szárnyalt. 

A Canalys elemzőcég kifejezetten Kínát és annak mobilpiaci eladásait vizsgáló jelentése szerint 2022-ben 14 százalékkal estek vissza az országban az okostelefonok értékesítései. Így az összmennyiség 300 millió alá esett – erre pedig 2013 óta nem volt példa, vagyis 10 éves mélyponton a kínai mobilszektor. Ez a piac nagyon meghatározó, a globális eladások negyedét teszi ki.


A negyedik negyedévben az Apple volt a legnépszerűbb a maga 22 százalékos piaci részesedésével, de az eladásai éves szinten így is 24 százalékkal csökkentek.

A legtöbb cég a régióban készletgondokkal küzdött, nem tudták eladni a készleten halmozott eszközöket. A piac jelenleg a prémium vonal felé tart, amit a Xiaomi Leica-vonala és az Oppo hajtogatós irányváltása jelez.

Az egész évet nézve a Vivo volt a piacvezető 18 százalékos részesedéssel, ugyanennyin áll holtversenyben a Honor is. Darabszámban az Apple és az Oppo következnek, piaci részesedésben ezek az eredmények is 18 százalékot tesznek ki, ötödik pedig a Xiaomi. A legtöbb cég jelentős zuhanást szenvedett el, éves szinten csak az Apple ért el plusz 4 százalékot, érezhető, 30 százalékos növekedést pedig a Honor.

Az elemzők szerint 6-12 hónapon belül fellendülés várható.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
HL

HL

Vérbeli hírező, aki az egyik ujját mindig a techvilág ütőerén tartja. Ezért mondjuk csak kilenc ujjal gépel, de így is elég gyorsan nyomja. Kedvencei a mobilok (azon belül is a Pixel).
Teszteltünk

Ezeket olvastad már?